fredwel: vad använde ni för olja till golvet?
Ska ta och åka och se på k-rautas golv, det närmaste varuhuset är också i södertälje :)
 
Vi använde Trip-Traps system. I det ingår lut, olja och såpa. Köpte det på saligen insomnade Silvan i Södertälje.

Det vi köpte 2004 var från Gapro, "krumeluren" har ju indikerat på att dom bytt leverantör.

Vill också minnas att Bauhaus vid Alby hade liknande golv.

Kan också tillägga att jag gårna skulle köpa sådana här golv igen. Vi var mycket nöjda med det. Då underlaget var ett dåligt trägolv i vårt fall var det mycket enkelt att lägga då vi helt enkelt skruvade ner det i det gamla golvet.

/fredrik
 
Låter mycket spännande med golvet. Helt klart prisvärt.
Slipade ni golven innan ni lutade och oljade golven?
 
Vi är också inne på att köpa massiva trägolv och har tittat runt lite. TT-golv verkar prisvärda när det gäller behandlade golv och andra A-sorteringar.

Vill man ha billiga golv så verkar både Bauhaus och K-rauta köra med Gapro ekonomisortering. 169:-/m2 på K-rauta och 159:-/m2 på bauhaus om jag inte minns fel. Bauhaus hade även ett annat golv som var en hundring dyrare.

Byggmax brädor verkade som nämnts ovan ligga i princip helt öppet och såg ut att behöva en omslipning direkt. TT-golv för bättre sorteringar och K-rauta/Bauhaus för ekonomivarianten verkar vara de bättre alternativ som finns.
 
Jag hörde med TT-golv och de hade en b-sortering på furugolv obehandlade för 99kr / kvm och ett lutat och vitoljat för 208kr / kvm, blir inte många kronor dyrare än Bauhaus!

Dock var tjockleken 20mm på båda, blir för tunt för att lägga direkt på golvreglarna, måsta man då ha golvspån under eller finns det något annat smart man kan göra?
 
Hej
Vi hittade på Bygg-Ole som var massiva, breda och mkt tjocka. 149 kr kvm och helt okej kvalitet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.