Går det att ta loss trappräcket eller ta loss dörrkarmen så skåpet ryms in. Det kan vara ganska enkelt om man har tur.

Jag har själv tagit ut karmar någon gång för att få stora möbler in och ut och det var inget större problem.
 
Jag kapade av ryggen på en splitter ny soffa och baxade upp den på en stege till tredje våningen för att få in den genom balkongdörren.
 
Karrock
Går den att langa in genom ett fönster eller balkongdörr på ovanvåningen?
 
  • Gilla
am_a_teur
  • Laddar…
A
Nu fick jag flera idéer som jag ska kolla. Kanske finns det en lösning. Tack för tankehjälpen!
Karlia Karlia skrev:
Särskilt som skåpet är målat går det att limma, plugga, spackla och måla - få det att se osynligt ut med lite noggrannhet.

Det kanske rent av räcker att ta av ett eller två ben?
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
A
Herregud... Imponerande!
raveper raveper skrev:
Jag kapade av ryggen på en splitter ny soffa och baxade upp den på en stege till tredje våningen för att få in den genom balkongdörren.
 
A
Bra tänkt! Tror tyvärr att jag har en stolpe ivägen.
H heimlaga skrev:
Går det att ta loss trappräcket eller ta loss dörrkarmen så skåpet ryms in. Det kan vara ganska enkelt om man har tur.

Jag har själv tagit ut karmar någon gång för att få stora möbler in och ut och det var inget större problem.
 
A am_a_teur skrev:
Bra tänkt! Tror tyvärr att jag har en stolpe ivägen.
Är stolpen bärande?
 
A
Mission accomplished. Åbäket är uppe!

Inspirerad av era svar och i ett anfall av sunt förnuft monterade jag bort dörrarna på skåpet (sånt nybörjarmisstag att jag inte tänkte på det från början:seenoevil:), gjorde några små justeringar efter vägen upp och tadaa! Inget är oåterkalleligt sönderslaget.

A am_a_teur skrev:
Behöver montera isär ett äldre skåp och hittar inga synliga skruvar, spikar eller pluggar, så jag vet inte var jag ska börja och har inga förkunskaper. Den är mkt stabil så det går inte att rucka på t ex toppskivan för att få en ledtråd.

Hur monterar man isär en möbel, när man inte vet hur den är ihopsatt? (Den övre delen, som ligger utanför bild, är lätt att lyfta av, men det är själva underskåpet jag vill plocka isär.) Hoppas på att det finns någon med bra tips!
 
  • Gilla
Garderobssnickarn och 6 till
  • Laddar…
Karlia
Så bra!
 
A am_a_teur skrev:
Mission accomplished. Åbäket är uppe!

Inspirerad av era svar och i ett anfall av sunt förnuft monterade jag bort dörrarna på skåpet (sånt nybörjarmisstag att jag inte tänkte på det från början:seenoevil:), gjorde några små justeringar efter vägen upp och tadaa! Inget är oåterkalleligt sönderslaget.
Kanon! Snyggt jobbat!
//Ronnie
 
Bravo!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.