Ni som följt mina andra inlägg tidigare och i nutid har nog snappat upp att vi går i allvarliga pool-planer. Då det är lite mer komplext än så inför ett val av sort, så tänkte jag rådfråga, då jag nog vet med mig det finns enorm erfarenhet här på forumet. Skulle gärna vilja se lite av en för/nackdel och pris +/- för de olika typerna av pooler som finns och vad som är vettigt, och vad man ska tänka på i sitt val.

Hoppas på en tråd fylld med goda tankar och input, som vi alla kommer ha glädje av framöver! Hjälp!
 
Har ni nån plan?
Nergrävd/ovan mark.
Gjuten theropool/plåt/trä.
Storlek.
Tak.
Värmesystem.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Har ni nån plan?
Nergrävd/ovan mark.
Gjuten theropool/plåt/trä.
Storlek.
Tak.
Värmesystem.
Delvis nergrävd, då vi har sluttande tomt.
Tror vi landar i 4x8m
Absolut ha nån form av tak på, då det blir för mycket frömjöl och löv i poolen annars
 
Har ni tänkt göra saker själva och vad har ni för budget?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Har ni tänkt göra saker själva och vad har ni för budget?
Tänker inte göra mer än nödvändigt själva och budgeten kommer i nästa steg - först vill jag veta vad jag har att välja på. :)
 
Jag valde mellan plåtpool och thermopool eftersom jag inte litar på att trä håller och gillar inte glasfiberpooler.
Hade först tänkt bygga själv och då plåt (eller möjligtvis Tjälldén), men valde sedan att låta ett företag bygga och då blev det thermopool som jag tycker verkar vara bäst kvalitet om man inte ska gå helt på betong eller uppmurad.
 
  • Gilla
rampante
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.