Hej

Är det någon som kan ge mig lite input på om det är okej att lägga parkett på klinker. (klinkersen är gräsliga) ?

Det är golvvärme under klinkersen och vi vill helst inte riva upp detta.
Vi tänker lägga parkett på hela undervåningen med öppen planlösning.
Men på ett ställe mellan kök och matrum där det är klinkers i köket och massiv furu i matrum så är det en liten höjdskillnad på ca 4 mm.
Hur ska man lättast åtgärda detta? antar att det kan börja knarra eller svikta en del här annars?

Micke
 
Vad jag kan se ska väl inte det vara något större problem? Man lägger ju parkett på betonggolv och sååå himla stor skillnad är det väl inte mellan klinkers och betong vad gäller egenskaper.

Skarven beror väl på åt vilket håll det "felar" är det klinkersen/parketten som kommer över kan du väl lägga en kopparlist?

Är det åt andra håller kan du slipa ner golvet alternativt för enkelhetens skull lägga en list även där?

Vad gäller värmen så kommer den garanterat gå igenom parketten så det blir varmt o skönt även i fortsättningen om fossingarna.
 
tack för svaret.
Det är klinkersen som är lite hög och då jag lägger över klinkersen och även kommer att fortsätta in i nästa rum var jag rädd för den lilla nivåsklillnad som är mellan de båda underlagen och hur man lättast löser detta?

Tack på förhand någon där ute
 
I ett av alla dessa inredningsprogram på tv (Design: Simon&Tomas, TV3) la de parkett på befintlig klinkers i en hall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.