Håller på att bygga hus, liggande panel, falu svart.
Men har inte hittat någon bra färg på ytterdörren.

Är det någon som har något bra förslag så är jag tacksam.

mvh
 
Hemmakatten
Vad är det för färg på fönsterkarmar och foder? Kanske kan ta upp någon av de färgerna. Färg på dörren är inte lätt, det skall ju passa med stilen på huset. Vad har du för stil på huset?

Själva har vi helglasdörrar som ytterdörrar och fönsterdörrar i mörkgrå helaluminiumkarmar till sotgrå (svart) liggande panel.
 
En vacker dörr i teak pryder alla hus!
 
Gulockra!!!
 
Vad blir det för tak? Dubbelfalsad bandplåt? Färg?
Vi är också inne på svart fasad, liggande planel, sitter också i samma funderingar som du.
 
Jag tycker att bruten vit är snyggt till svarta hus. Kanske för att det är det jag sett på dom flesta också ;). Men jag hade tagit vit och om du har grått plåttak så hade valet varit mellan vit o plåt i alla fall.
 
Håller med föregående talare; Gulockra!
 
Jag kommer att ha ljusgråa alu fönster, tak kommer jag ha benders carisma ljusgråa.

Jag har också varit inne på någon gul dörr, tror det kan bli riktigt fint
 
Väcker upp den här tråden lite då även jag ska bygga en kåk med liggande svart panel och har funderingar på vilken färg man ska ha på ytterdörrarna. Tak är även här Benders ljusgrå Carisma, vita fönsterkarmar. Rent spontant är det väl svart eller vitt som gäller, men ...

- Är det någon som har lite bilder i ämnet?
 
zno skrev:
- Är det någon som har lite bilder i ämnet?
Starpatrol - Du kan väl sätta in en bild på resultatet? Blev det gul dörr?
 
Vi kör med liggande falusvart panel och sedan vita fönster+ dörr på vår utbyggnad. På det befintliga vita putsade huset ska vi lasera ytterdörren svart.
Vi kommer även köra med gråsvart papptak....

Tror det kommer bli ganska coolt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.