F
Har precis monterat bort fronten på vår diskmaskin från IKEA (Rengöra / Metod). Skruvade fast diskmaskinen i stommen på sidorna redan innan de monterade bänkskivan i sten. Men då utan beslag monterade.

Nu när vi ska montera beslag så uppstod lite problem med att få dit fronten korrekt eftersom skruvhålen nertill blir svåra att komma åt, om man inte drar ut hela diskmaskinen igen.

Någon som har erfarenhet av att montera en front utan att behöva lossa på allt och dra ut maskinen? Kan det gå om man öppnar luckan helt och monterar ”liggande”?…Sitter endast med två små skruvar nertill.
 
F
Fronten sitter på skenorna "våglig" kanske ska tilläggas då det är 2 st luckor monterade på fronten...
 
A
F FPJO skrev:
Har precis monterat bort fronten på vår diskmaskin från IKEA (Rengöra / Metod). Skruvade fast diskmaskinen i stommen på sidorna redan innan de monterade bänkskivan i sten. Men då utan beslag monterade.

Nu när vi ska montera beslag så uppstod lite problem med att få dit fronten korrekt eftersom skruvhålen nertill blir svåra att komma åt, om man inte drar ut hela diskmaskinen igen.

Någon som har erfarenhet av att montera en front utan att behöva lossa på allt och dra ut maskinen? Kan det gå om man öppnar luckan helt och monterar ”liggande”?…Sitter endast med två små skruvar nertill.
Om man har den underliga böjelsen att hålla på med integrerade diskmaskiner så är det bäst att följa monteringsanvisningen slaviskt. I ditt fall måste maskinen fram så du kommer åt skruvarna
 
  • Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
F FPJO skrev:
Debilt svar. Utgår från att du inte ens begriper frågan. Svarar vanligtvis inte på trams, men ibland känner man viss empati också.
Mja...jag skulle nog försöka hålla mig lite mer på god fot med forumets vitvaruexpert...den ibland rättframma humorn skulle jag gissa beror på en aning desillusion.
Går det inte att komma åt skruvhålen utan att dra ut maskinen, ja då måste maskinen ut.
 
  • Gilla
elmontören
  • Laddar…
F
Fotografen Fotografen skrev:
Mja...jag skulle nog försöka hålla mig lite mer på god fot med forumets vitvaruexpert...den ibland rättframma humorn skulle jag gissa beror på en aning desillusion.
Går det inte att komma åt skruvhålen utan att dra ut maskinen, ja då måste maskinen ut.
Svarar man dåraktigt så bör man tåla att få ett dåraktigt svar tillbaka, i bästa fall. Nu var det så att det gick utmärkt till slut. Så frågan är avhandlad. Utan forumets hjälp, bör tilläggas. Gulligt och se att ni är så fina moralpoliser för varandra :)
 
F
K Kane skrev:
Hmmm, inte OK.
Helt befogat :)
 
J
F FPJO skrev:
Svarar man dåraktigt så bör man tåla att få ett dåraktigt svar tillbaka, i bästa fall. Nu var det så att det gick utmärkt till slut. Så frågan är avhandlad. Utan forumets hjälp, bör tilläggas. Gulligt och se att ni är så fina moralpoliser för varandra :)
Du kanske såg att den du svarar nu inte är den som svarade dig. Han kanske tålde det jättebra. Kul att du fick fast luckan.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
A
måste varit en fin diskussion som TS startade i sin enfald då de flesta inläggen är raderade
 
A
F FPJO skrev:
Svarar man dåraktigt så bör man tåla att få ett dåraktigt svar tillbaka, i bästa fall. Nu var det så att det gick utmärkt till slut. Så frågan är avhandlad. Utan forumets hjälp, bör tilläggas. Gulligt och se att ni är så fina moralpoliser för varandra :)
gulle dig!
Jag utgår i från att du hädanefter löser allt själv utan att kontaminera Byggahus
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.