Hej! Fråga, någon som har erfarenhet av solskyddsglas i fönster?

Ska köpa nya fönster och såg att solskydd finns som tillval hos de flesta leverantörer, olika styrkor. Det påstås blocka ca 2/3 av värmen. Har 3st fönster i söderläge utan skugga utanför så det låter lockande, om inte annat för att allt blir solblekt.

Jag vet att det finns andra lösningar också, men just nu undrar jag specifikt om detta solskydd, om det är värt det.
 
Kolla med en glasmästare vad det kostar att efteråt sätta dit solfilm.
 
B Byggsnyggen skrev:
Kolla med en glasmästare vad det kostar att efteråt sätta dit solfilm.
Ja, alltså, kostnaden är jag i nuläget ointresserad av. Det jag undrar är om det är bra eller inte. Om någon har erfarenhet av om det fungerar.
 
Tinker_cat Tinker_cat skrev:
Ja, alltså, kostnaden är jag i nuläget ointresserad av. Det jag undrar är om det är bra eller inte. Om någon har erfarenhet av om det fungerar.
Hej. Vi helrenoverade ett hus förra året och bytte samtliga fönster. Vi byggde till en stor glasveranda mot söder. Samtliga fönster mot söder valde vi att sätta solglas i. Fungerar väldigt bra måste jag säga. Tänk på att det skiljer såklart något på färgen i glaset mot fönster utan så blanda inte på samma väggsida. Vi var skeptiska när vi lyssnade på säljaren men ångrar inget idag! Värt varenda krona. Går ej att jämföra med solfilm.Lycka till
 
N Nr20 skrev:
Går ej att jämföra med solfilm.
Varför inte då?
 
Vi kollade med ett antal leverantörer av solfim och de lämnade 10-års garanti vilket vi ansåg var för kort tid med tanke på kostnadsjämförelsen mot att få tonade glas från fabrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.