Blev sugen på att testa HDPE plast för diverse hobbyprojekt.
Många använder en mackgrill för det är lagom värme i en sådan men... De jag hittar är räfflade på ett eller annat sätt. I videos är de platta och kallas panonipress eller liknande. Jag hittar inget i Sverige som inte är för proffs och kostar tusenlappar.
Närmast är England
Öppen mackgrill med platta, släta ytor lämplig för hobbyprojekt med HDPE-plast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Någon som har tips?
 
Dom sålde en variant på Lidl för några veckor sedan, men det hjälper ju inte dig så mycket nu tyvärr. Sen vet jag inte om den hade slät eller räfflad yta.
Jag är själv sugen på att smälta hdpe efter inspiration från youtube och håller därför koll på min lokala secondhandbutik där jag är stammis. Verkar tyvärr inte vara nån produkt som dyker upp särskilt ofta, men när den väl gör det har jag redan samlat på mig ett hyffsat lager av skruvkorkar, schampoflaskor och annat material.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
F Freee123 skrev:
[länk]

"Klämgrill" eller "panini-press/grill" kan ge mer lycka kanske
Tack!
Letade med de sökorden men hittade igen då.
Tänkte denna borde räcka istället för en ugn fast en ugn kan man ha till att anlöpa en kniv... Nåja tack så länge.
 
Nu vet jag inte vad du ska göra, men... Här är en länk till en film där en kille gör en klubba med HDPE-huvud:


Han smälter plasten i en form i en ugn ställd på 200 gr Celsius; i en annan video används varmluftspistol.

Annars kan du googla "kontaktgrill" — finns varianter med lösa insatser som är släta, räfflade mm.

Lycka till!
//Ronnie
 
  • Älska
FreQa
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Nu vet jag inte vad du ska göra, men... Här är en länk till en film där en kille gör en klubba med HDPE-huvud:

[media]
Han smälter plasten i en form i en ugn ställd på 200 gr Celsius; i en annan video används varmluftspistol.

Annars kan du googla "kontaktgrill" — finns varianter med lösa insatser som är släta, räfflade mm.

Lycka till!
//Ronnie
Tack!
Jag letar mer en annan dag men just klubba är en sak. Knivhandtag en annan.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Sorry, fortsätter att spamma din tråd med Youtubevideor.

Här är en film (av samma killar som den jag postade tidigare) som tar upp lite "basics" när det gäller att jobba med HDPE.

Hoppas det kan ge något!
//Ronnie
 
F
P Pysslarn skrev:
Sorry, fortsätter att spamma din tråd med Youtubevideor.

Här är en film (av samma killar som den jag postade tidigare) som tar upp lite "basics" när det gäller att jobba med HDPE.

Hoppas det kan ge något!
//Ronnie
du missade att skicka med länken.
 
  • Haha
FreQa
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Sorry, fortsätter att spamma din tråd med Youtubevideor.

Här är en film (av samma killar som den jag postade tidigare) som tar upp lite "basics" när det gäller att jobba med HDPE.

Hoppas det kan ge något!
//Ronnie
Jo jag har sett brödernas videos. Ger lite idéer.
 
B
Har gjort det i ugn, och med varmluftpistol.

Jag gjorde det sommartid, så man kunde korsvädra. Men skulle inte göra om det i köket igen...

Schampooflaskor och korken till mjölkpaket har jag för mig var min främsta källa.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Men herregud, börjar bli gaggig på riktigt! ;)

Då blir det två länkar här:



@FreQa, du har väl förmodligen sett det här eftersom du är bekant med "Brothers Make-teamet" men kanske kan det vara av intresse för andra som hittar den här tråden.
Ser fram emot att få se vad du tänker göra! :)
//Ronnie
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
F
P Pysslarn skrev:
Men herregud, börjar bli gaggig på riktigt! ;)

Då blir det två länkar här:

[media]
[media]
@FreQa, du har väl förmodligen sett det här eftersom du är bekant med "Brothers Make-teamet" men kanske kan det vara av intresse för andra som hittar den här tråden.
Ser fram emot att få se vad du tänker göra! :)
//Ronnie
Ett rätt begränsat nyttovärde om man ser till arbetsinsatsen eller? Tror det är roligare med riktiga formsprutor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.