Har uppreglat golv på platta i en del av mitt hus som nu ska renoveras. Jag har i samma veva plan på att bygga ut huset med 15m2 där det då kommer gjutas en platta för detta.
Då uppreglat golv är en riskkonstruktion så var en byggare här och han var inne på att helt enkelt riva golvet och fortsätta gjuta upp plattan och då isolera även det som tidigare varit uppreglat. Givetvis blir det inte lika mycke isolering som en nygjuten platta men kan detta vara en bra idé.
Om man ändå har hit en cementbil så borde inte priset bli jättedyrt för att även då gjuta upp resten av golvet.
Någon som gjort detta eller har annan info?

Annars blir det till att riva och lägga ventilerat golv eller liknande. Jag har ingen aning om hur det ser ut under golvet idag och har inte heller märkt av varken lukt eller annat från golvet idag.

Huset är byggt -68.
 
Dåligt med svar här...
 
Bumbar tråden. Hur blev det?
 
Följer... Har liknade konstruktion i källare. Mm
 
Jag har uppreglat golv på platta, plastfolie först. Jag har en granne som ibland har tillgång till en polyuretanspruta. Om man river upp allt golv och reglar mm, städar av plattan och sen sprutar isoleringsskum, sen ev flytspacklar för att få det jämt. Kan det så fortfarande räknas som en riskkonstruktion? Det finns ju få inte längre något organiskt material i kontakt med plattan? Eller varför envisas folk med Nivell etc?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.