Är väl sist i hela landet med att slänga ut glaskeramiken mot två nya från tippen. Jag vet att det är olagligt men ser mig själv som en miljöhjälte när jag tar vara på annans skit. Båda funkar såklart utmärkt( var iofs en makaron i fläkten i den ena) självklart var båda ugnarna i nyskick( lagar folk ens mat?)Nu till frågan: Slits en induktionsspis? Gramspisen är märkbart långsammare än elektroluxen. Bägge har riktiga vred.
 
Beror på vad du menar med slits, det är väll glashällen som kan bli lite anfrätt av kastruller och annat, repor och kanske skit på efter överkok. I övrigt så går dom tills något säger upp sig. Det med att en ugn inte ser använd ut, är trenden med att nu bakar inte många eller så värms/steks/grillas/bakas allt i en micro, dom har ju allt i sig numera
 
Låter bra då är det som med Micron slängs ut när plasten gulnat, men slutar aldrig funka. Var inne på ifall spisen tappar effekt?
 
Realvamos Realvamos skrev:
Låter bra då är det som med Micron slängs ut när plasten gulnat, men slutar aldrig funka. Var inne på ifall spisen tappar effekt?
Troligtvis inte med en induktion, vår har inte gjort det efter 10 år, men dom som har en spiral ( rött sken ) eller halogen gör det nog
 
A
Realvamos Realvamos skrev:
Är väl sist i hela landet med att slänga ut glaskeramiken mot två nya från tippen. Jag vet att det är olagligt men ser mig själv som en miljöhjälte när jag tar vara på annans skit. Båda funkar såklart utmärkt( var iofs en makaron i fläkten i den ena) självklart var båda ugnarna i nyskick( lagar folk ens mat?)Nu till frågan: Slits en induktionsspis? Gramspisen är märkbart långsammare än elektroluxen. Bägge har riktiga vred.
Gram görs av amica.
Induktionsmodulernas elektronik slits men brukar hålla hyfsat länge
 
Realvamos Realvamos skrev:
Är väl sist i hela landet med att slänga ut glaskeramiken
Vi har fortfarande kvar vår efter 20 år. Bytte ugnen för 1,5 år sedan och har fortfarande inte fått ett helt fungerande exemplar efter 4 byten och vill inte också stå med en dåligt fungerande induktionshäll.
Induktionshäll med snyggt mönster inbyggd i köksbänk av granit, med spegling av köksinteriör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad är det som inte fungerar. Är det någon zon eller vad. Ska du få ett någorlunda bra svar så måste mer info till. .Du får vända på hällen öppna plintlocket så kopplingarna syns, även hur stickproppen är kopplad invändigt om det finns sådan, samt ta bort locket på uttaget/dosan i väggen. Foto och lägg upp här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.