Blir lite nyfiken, ni som sätter glasfiber, vilka rum blir det? Är det begränsat till grovkök o liknande?

Och vad kör ni för färgmärke? Lågpris? Tvättbar?

Kjell G
 
Vi sätter väv i hela huset (kök, vardagsrum, sovrum, hall). Det är den finaste väven som nästan är slät. Väv kan ju sitta kvar i många år, och tröttnar man på färgen så är det enkelt att måla om.

Vi brukar köpa färg på Flügger eftersom fabriken ligger i närheten.
 
Sätter oxå i hela huset, kombinerat med bröstpanel i hall och toa. Målade med vanlig väggfärg från Beckers (vattenbaserad). Hade vi haft grovkök eller väv vid handfat skulle vi säkert kört ngt som går att torka av. Nu blev det klinker (samma som golv och dusch) vid handfatet på toan.
 
Vi har väv i alla rum utom kök och ett sovrum.
I barnens sovrum har vi fiskbensmönstrat
Vardagsrummet - randig
hall - helt slät
badrum, toa och grovkök - "vanlig"

Enkelt och bra att måla över om man tröttnar på färgen.

Vi grundmålade med vitt, tapeten suger nått vansinnigt!!
 
Vi har i hall,vardagsrum och kök...Har oxå den som är nästan helt slät..Köpte jättebillig på K-rauta....Håller med dom andra,grunda med nån billig färg för den suger nåt kopiöst!
 
Nu har jag satt två väggar i grovköket o målat. Tyvärr följde jag inte rek om att förlimma, ajaj, släppte lite längst ner men där täcker klinkers som blir istället för golvlist.

Jag målade två gånger direkt utan grundning med färg eller lim, köpte 1:a sort väv på Cheapy, liksom deras Landora väggfärg och tyckte det täckte bra. Åtgång ca 4l för 2*15 kvm.

Kjell G
 
Vi har/kommer att ha väv i tvättstugan och garaget, finmönstrad rutig billig väv från Byggmax. I tvättstugan målade vi med halvblank vit väggfärg från Byggmax. I garaget har vi inte satt upp varken väven eller målat ännu.
 
Vi skall ha väv i hela huset förutom ett par väggar som ska tapetseras med ursnygga (!!!) tapeter från Midbec. Vi har också den väven som nästan är helt slät. Skall målas med vanlig väggfärg från Alcros nya inredningskollektion. I grovköket så är väggen bakom tvättmaskin/tumlare, skåp och diskbänk helkaklad med vanliga vita 15X15 kakel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.