Jo just grejen med slipdammet är jag med på.

Men det är ju inte så att lacken är väldigt tjock, utan extra vatten så kommer den ju också att rinna...
Har du inte slipat golvet, då ska det väl inte vara ojämnt?

Vatten brukar man tillsätta varma dagar för att få lite längre öppentid på lacken.

Jaja huvudsaken är väl att du fick ett bra resultat
 
nino nino skrev:
Jo just grejen med slipdammet är jag med på.

Men det är ju inte så att lacken är väldigt tjock, utan extra vatten så kommer den ju också att rinna...
Har du inte slipat golvet, då ska det väl inte vara ojämnt?

Vatten brukar man tillsätta varma dagar för att få lite längre öppentid på lacken.

Jaja huvudsaken är väl att du fick ett bra resultat
Ja golvet är slipat men det finns ojämnheter kvar. Det är för att få ner lacken i dessa utan att det torkar före denn fyllt ut. Skall lägga upp fler bilder i dag när jag fått golvet av röjt. Sätt lister i går. Grejat med invändigt salning av fönstren i dag o i veckan. Jäkla pill göra.
 
M mika m skrev:
Ja golvet är slipat men det finns ojämnheter kvar. Det är för att få ner lacken i dessa utan att det torkar före denn fyllt ut. Skall lägga upp fler bilder i dag när jag fått golvet av röjt. Sätt lister i går. Grejat med invändigt salning av fönstren i dag o i veckan. Jäkla pill göra.
Detta blev resultatet, jag är nöjd slätt och lätt städat
 
  • Nyinstallerat slätt trägolv med synliga kvistar och naturligt mönster, vilket ger ett rent och städat utseende.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nino
  • Laddar…
M mika m skrev:
Detta blev resultatet, jag är nöjd slätt och lätt städat
Hej!
Vad är det för lack som har använts här?
Tack!
 
D dann3p skrev:
Hej!
Vad är det för lack som har använts här?
Tack!
Flüger golvlack hlavmatt ,vattenlöslig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.