Hej!

Skall renovera i ett hus. Vill ta bort täcklock(?) på bild. Kan jag göra det och sedan sätta tillbaka? Någon jag bör tänka på?

Vad och var ska jag kika om jag vill ha nytt och fräscht lock?
 
  • Vitt täcklock på vägg med en synlig sladd som hänger ner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser ut som nån typ av Fresh-ventil.
Se till att den är öppen, tryck på den och vrid ett kvarts varv, då lossar locket. Sen bort med " korset" som håller filtret och sen filter. Sen är själva ventilen säkerligen skruvad, bort med dem och dra rakt ut, kanske vrida lite.
Klart.
Monteras omvänt, men helst med nya filter.
 
Vid inflytt plockade jag loss alla gamla gulnade fresh 80, vit sprayfärg, nya snören och filter så kan dom leva många år till (y)

Renoverad vit ventilation i tak med nytt snöre och filter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
J Jan_G skrev:
Det ser ut som nån typ av Fresh-ventil.
Se till att den är öppen, tryck på den och vrid ett kvarts varv, då lossar locket. Sen bort med " korset" som håller filtret och sen filter. Sen är själva ventilen säkerligen skruvad, bort med dem och dra rakt ut, kanske vrida lite.
Klart.
Monteras omvänt, men helst med nya filter.

Stort tack för en bra beskrivning! Verkar vara en Fresh 80-ventil precis som du är inne på. Hittade en jättebra beskrivande video på youtube med stegen du beskrev. Då provar vi att ta loss alla imorgon.
 
A ati skrev:
Vid inflytt plockade jag loss alla gamla gulnade fresh 80, vit sprayfärg, nya snören och filter så kan dom leva många år till (y)

[bild]
Snyggt! Härligt med återanvändning! Kanske vi gör istället nu när du gett mig inspiration.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.