Har en övervakningskamera, modell D-Link, där jag skulle behöva kapa kabeln för en genomföring för att därefter skarva ihop den igen. Kamera, kabel och vägguttag är i en enhet, därav mitt problem.
Min fråga är nu om det enkelt går att skarva ihop kabeln igen, eller om det är någon typ av specialkabel med div trådar i sig.
I och för sig verkar kabeln, som är någon typ av dubbelledare, inte vara speciellt avancerad, men jag har ingen aning om vad som kan dölja sig under höljet.
På kabeln finns tryckt följande text: E301305 AWM STYLE 2468 20AWGX2C.

Vet inte riktigt om frågan hör bäst hemma här eller i El-forumet, så jag lägger upp den även där.
 
  • Gilla
Holmen74
  • Laddar…
RJ-45 junction box på ebay visar vad som bör användas om det är ethernetkabeln du vill klippa.
 
Det är en vanlig likströmssladd som du kan kapa och sedan sätta ihop på valfritt sätt. Ibland sitter kontakten på kameran bakom en vattentät lucka som kan skruvas bort. Borde stå i bruksanvisningen isf. Om du behöver kapa, märk upp ena ledaren med en penna innan så du inte vänder polariteten.
 
T Trrttsch skrev:
Det är en vanlig likströmssladd som du kan kapa och sedan sätta ihop på valfritt sätt. Ibland sitter kontakten på kameran bakom en vattentät lucka som kan skruvas bort. Borde stå i bruksanvisningen isf. Om du behöver kapa, märk upp ena ledaren med en penna innan så du inte vänder polariteten.
Tack, då ska det gå att fixa!
Var ju mest rädd för att höljet skulle visa sig innehålla ett antal finfina trådar som svåreligen skulle låta sig skarvas ihop när man väl kapat dem.
 
  • Gilla
Trrttsch
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.