Jag har reglat på 300mm cc,12mm golvspån. Kan jag flytspackla direkt på detta om jag armerar i botten mot spånskivan.

Reglar 300mm cc
12mm golvspån
Armering
Golvvärme
Flytspackel

vad tror ni om detta. Vill ha låg höjd för att möta andra golvet.
 
Är det badrum
 
12mm? Det ska vara 22mm golvspån
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
H håbbe1961 skrev:
Är det badrum
Nej det är hallen
 
nino nino skrev:
12mm? Det ska vara 22mm golvspån
Jag vet. Men 22mm med 600mm cc på reglar. Därför tog jag 12mm & 300mm cc på reglarna
 
H håbbe1961 skrev:
Är det badrum
Nej det är hallen

nino nino skrev:
12mm? Det ska vara 22mm golvspån
 
D
Måste ju svikta med 12mm på cc30?
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Måste ju svikta med 12mm på cc30?
Känner inte att det sviktar. Stabilt som tusan
 
Rickard.
Hur tjockt tänker du flytspackla?
 
Rickard. Rickard. skrev:
Hur tjockt tänker du flytspackla?
10-12 mm har jag plats för. Då blir det perfekt i höjd
 
Svikten är (vill jag minnas) omvänt proportionell mot tjockleken ^3 och mot regelavstånd^4. Så halverar man avståndet kan man mer än halvera tjockleken. Till en viss gräns förstås när man trampar rakt igenom :)

Så 12mm på 300 borde vara mer än dubbelt så styvt som 22mm på 600 CC. (2,59ggr). Överslagsräknat alltså, sen tillkommer alla andra faktorer.
 
T
Får ju hoppas att du har lagt skarvarna på spånen över reglarna för annars kommer det inte att hålla. 22mm golvspån kan läggas fritt över reglarna men inte ett sådant tunt du har lagt. Det är endast till för att jämna av ett befintligt golv och ska läggas flytande.
 
Jag limmade (Ardex S80) 6mm renoveringsgips på 22mm golvspån i hallen. Klinker på det.
30 cc reglar och vattenburen golvvärme i glespanel under. Funkat utmärkt i 17 år. :)
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Finns det 12mm "golvspån"?
 
T tank77 skrev:
Får ju hoppas att du har lagt skarvarna på spånen över reglarna för annars kommer det inte att hålla. 22mm golvspån kan läggas fritt över reglarna men inte ett sådant tunt du har lagt. Det är endast till för att jämna av ett befintligt golv och ska läggas flytande.
Har naturligtvis lagt skarvarna vilande på reglarna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.