I fredags efter jobbet när jag skulle öppna dörren pep bara låset precis som nöär man slagit in fel kod och siffrorna blinkade. Försökte låsa upp med appen men samma sak. Fick då ett meddelande i appen "Motorfel". Tur att min sambo var hemma och kunde öppna med vredet genom att dra det lite längre än vanligt samt trycka ned handtaget i en och samma rörelse. Fick även ett till felmeddelande "Ur position" ibland.

Vi kom alltså ut men inte in, så en fick vara hemma i väntan på låssmeden. På lördag kväll vid kl19 kom låssmeden och konstaterade att låskistan var död. Han hade med sig en utbytes som tog 10min att byta. Tur i oturen att låset bara var 1år gammalt med tanke på garantin. Skrämmande att något så viktigt kan haverera efter bara 1år. Kistan kostar tydligen runt 1000 så utanför garantin är det inte så blodigt. Dessutom är det mycket enkelt att byta själv. Skulle säga nivå 2/10.

Nu är ju problemet löst så varför skriver jag det här? Well, låsen är inte så vanliga och överallt hör jag att supporten är under all kritik så vi får helt enkelt dela med oss på forumen. När jag sökte hittade jag ingen som haft motorproblem. Detta var mitt första problem med Doorman. Jag är trots detta så nöjd att det kommer bli ett likadant på källardörren.
 
K
Vad händer när man ska låsa? Tänk att man har bråttom till jobbet och får motorfel?
 
S
Backa bilen mot ytterdörren och ta cykeln. :)
 
K Kallebo skrev:
Vad händer när man ska låsa? Tänk att man har bråttom till jobbet och får motorfel?
Det låser mekaniskt när man stänger dörren. I vart fall för mig som just fått motorfel. Går att öppna inifrån genom att vrida på vredet och trycka ner handtaget.
 
  • Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.