HEj!

I framtiden vill jag renovera mitt egna badrum, o minns inte har hantverkaren gjorde hos mig för några år sen då vi hade stambyte i lyan.

Jag läste mig till att brunnen skall vara i jämnhöjd med golvet, inte nersjunken under golvnivån, men detta får mig att fundera lite.

Om jag ni vill lägga värmeslingor, så måste jag ju sedan hålla en viss männg flytspackel över dessa slingor, och då kommer ju golvhöjden att öka, och brunnen hamnar för långt ner i golvet, dock bara 15mm.

Vad gör man? Skall jag se till att brunnen gjuts lite högre upp från början eller köper jag till en förhöjningsram till brunnen för att lösa detta?
 
Jag förstår inte, badrummet är redan renoverat och brunnen är på plats? Och du undrar hur du ska göra nästa gång? Eller ska brunnen gjutas dit och du ska renovera badrummet nu?

Men ja, brunnen ska vara i samma höjd som tätskiktet, och då sätter du i en förhöjningsring om den sitter för lågt.
 
jon_h skrev:
Jag förstår inte, badrummet är redan renoverat och brunnen är på plats? Och du undrar hur du ska göra nästa gång? Eller ska brunnen gjutas dit och du ska renovera badrummet nu?

Men ja, brunnen ska vara i samma höjd som tätskiktet, och då sätter du i en förhöjningsring om den sitter för lågt.


Jo mitt badrum idag behöver vi inte fokusera på, men i framtiden när jag flyttar o vill renovera mitt egna badrum....så vill jag vet hur man gör. Därför gör jag en forskning nu.

Okej, om jag vill ha värmeslingor som jag sedan fyller med flytspackel över så skall flytspacklet ligga i samma nivå som golvbrunnens topp. ...då vet jag.


Föresten, bygger man upp fallet mot brunnen med flytspackel eller med fix?
 
Med någon form av avjämningsmassa för golv. Flytspackel eller vanligt golvspackel alltså, inte fix.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.