Nån som vet prisskillnaden på att gjuta en platta och sätta klinker på denna, gentemot sätta någon på att gräva ur, singla, gräva för plint och sedan bygga en altan?

Det låter som att det vore billigare att gjuta en platta för detta när man ändå är igång med husgrunden och grävaren ändå är där, eller?
 
Är på inget sätt direkt kunnig på detta området, men enligt mitt tycke så hade nog jag gjutet en platta när man ändå "har byxorna nere" utifall att om man skulle vilja göra ett riktigt uterum där sen så borde det ju vara bättre med en platta...

Men det är bara min personliga åsikt, inte baserad på kunskap.
 
Det är lite så jag känner också, plus att den gjutna plattan blir underhållsfri.
Vore intressant med någon som gjort detta, ingen här?
 
Kolla på Start de gjorde en platta.
 
Vi valde att gjuta altan när vi ändå höll på, kostade oss ca10 000kr och det är väl använda pengar.
Vi har kunnat sitta på altanen och njuta trots att inget annat har varit klart i trädgården och vi har inte behövt lyfta ett finger för att få altanen klar
Att vi senare kommer att lägga något golv på altanen är en senare fråga som ej är aktuell iår då det finns lite annat att pyssla med som att göra färdigt gräsmattan och måla hus
 
Platta vs. plintar funderade jag på också innan jag byggde uterum. Valet föll till slut på plintar och regelverk med isolerat golv och det bara för att vara säker på att inte få kalla golv där ute på tidig vår och sen höst.

Annars är nog priset ungefär detsamma oavsett vad du väljer.
 
anno2069 skrev:
Vi valde att gjuta altan när vi ändå höll på, kostade oss ca10 000kr och det är väl använda pengar.
Hur stor blev denna då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.