Har ett rörligt elavtal med eon som går ut den 28e december. Hur bör man tänka nu när elpriserna gått banan.
Bränner ca 12000 kw om året och bor i Skåne. ( Dessutom ogillar jag vindkraft starkt ).
 
Måste vara rekorddålig tid att binda nu. Välj rörligt tills bindningspriserna är bättre.
 
Vissa elhandelsföretag har något som kallas 'vintersäkring' eller motsvarande. Det innebär att priset är bundet under vintern, men blir rörligt igen till våren. Då finns också möjlighet att binda om avtalet till förhoppningsvis förmånligare pris än det som går att binda på nu.
 
Om jag har förstått det rätt så spelar det ingen större roll när man binder.
Det är inte så att det är billigare att binda på sommaren bara för att elpriserna är låga.

Har kört rörligt med Tibber, men det blev en dyr historia så nu jag bundit i 4 år på 57öre/kwh plus moms.
Om det är bra eller dåligt får tiden utvisa, men det är klart mycket billigare än det jag betalar idag.
Jag tror att vi kommer att få leva med höga elpriser framöver som rör sig väldigt mycket efter väder och vind.
 
C
C Cancellara skrev:
nu jag bundit i 4 år på 57öre/kwh plus moms.
Det är väl ingen just nu som erbjuder bundet för 57 öre/kWh?
 
C cpalm skrev:
Det är väl ingen just nu som erbjuder bundet för 57 öre/kWh?
57 öre/kwh utan moms. Med moms 72,3 öre/kwh
Glömde att skriva att det gäller elområde 3
 
73,06 öre/kWh inkl. moms billigaste 3-åring nu för SE3.
 
En intressant fråga är vad som händer om man gör om el-områdena som det pratas om. Vad innebär det om man bundit i t..ex.. 4 år?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.