Jag har ett innertak i betong i mitt 70-talsgarage som är klätt/limmat med 5 cm cellplast. Den håller jag nu på att ta ner men det blir små rester kvar av cellplasten (se bild). Jag har en giraffslip men vanliga papper funkar inte. Finns det papper som klarar betongytan utan att nötas ner eller kan man sätta en stålborste på giraffen? Det sitter inte värre fast än att det går att få bort för hand med stålborste, men eftersom det är 35 kvm vill jag hitta en metod som inte tar hela vintern… och att gå lös med vinkelslip och ståltrissa skulle blir helt orimligt dammigt.
 
  • Betongtak i garage med rester av borttagen cellplast som sitter fast på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Slipnät kanske skulle funka bättre än papper? Annars kan du ju hyra en saneringsslip och göra taket betongrent på några timmar.
 
A ati skrev:
Slipnät kanske skulle funka bättre än papper? Annars kan du ju hyra en saneringsslip och göra taket betongrent på några timmar.
Slipnät låter som det är värt att testa, tack!
 
Slipnät typ abranet fungerar väldigt dåligt på betong och slits snabbt. De är också väldigt mycket dyrare än slippapper.

Frågan är hur rent det måste bli. En barkspade eller spackelspade kanske räcker.
 
T toolman77 skrev:
Slipnät typ abranet fungerar väldigt dåligt på betong och slits snabbt. De är också väldigt mycket dyrare än slippapper.

Frågan är hur rent det måste bli. En barkspade eller spackelspade kanske räcker.
Aha. Bra att veta. Jag är lite inne på att regla upp och sätta minerit istället. Då slipper man slipa, spacka och måla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.