Marike
Tycker tråden skulle ha rubriken " saker som ni inte visste har funnits" för hur ska en som är född på 80-90 talet veta vad vi gamle rävar pratar om.
Annars ett trevligt initiativ, mycket känner man igen av det som tas upp, har väl en del sånt liggande också, jag kan inte slänga saker som fungerar.
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
Tycker tråden skulle ha rubriken " saker som ni inte visste har funnits" för hur ska en som är född på 80-90 talet veta vad vi gamle rävar pratar om.
Annars ett trevligt initiativ, mycket känner man igen av det som tas upp, har väl en del sånt liggande också, jag kan inte slänga saker som fungerar.

80-talister är inte tokunga idag, vill jag påstå :rofl:
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Wow
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
K Klabbarparn skrev:
80-talister är inte tokunga idag, vill jag påstå :rofl:
Vafan, stört ung ju.
 
  • Älska
Klabbarparn
  • Laddar…
L lat skrev:
Jo, eftersom Anders har så djävla svårt att låta bli att blanda in politik, och när han yttrar sig om sånt han inte vet har jag svårt att vara tyst.
Haha, dunning Kruger is strong with this one

Edit: men det känns som alla var överens till slut att offentlig sektor suger på upphandling så det är ju framsteg
 
Marike
K Klabbarparn skrev:
80-talister är inte tokunga idag, vill jag påstå :rofl:
Stackare, hur ska du känna dig när du är dubbelt så gammal, om du är född 80-90 och känner dig gammal nu. :thinking:
 
P
Alfredo Alfredo skrev:
Sköts inte all tankning i civiliserade länder av mackpersonalen? :D Och anledning till den regeln är väl att chauffören ska slippa tanka själv.
Finns det några civiliserade läder kvar, med den definitionen?
 
P
Fotografen Fotografen skrev:
Rent ut sagt, tro inte att hela IT-branchen sitter med trerättersluncher, vin till maten osv.
Man borde nog flytta till Frankrike om man vill äta bra luncher. Vi åt i personalmatsalen vid ett besök hos en fransk samarbetspartner. Välutrustad personalmatsal må jag säga.
 
P
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Det är även facket som höjt minimlönerna

Skulle man sänka lönerna räcker det inte till boende och mat. Sverige har byggt bort det fattiga samhällsskiktet med mycket billigt boende och mycket billig mat mm. Vill vi tillbaks dit?
De fattiga kanske vill det?
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kommer ni ihåg modellraketen med fallskärm?
Jag sköt bort en eller ett par sådana. :)

Bästa var ju tvåstegsraketerna med ett litet utrymme bakom noskonen där man kunde ha lite last.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
P
L lat skrev:
Om du visste vilket gnäll det är på alla stackars entreprenörer/leverantörer för att de inte kan LOU.
Framförallt så tycker de att man ska skita i LOU och handla direkt utan upphandling.
Det är deras problem. Om de inte fattar LOU så slipper de vara med i upphandlingen.

Värre är när de offentligtanställda upphandlarna inte fattar att det är leverantören som ska stå för kostnaden för förseningar som beror på leverantören.
 
P
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Det går till på ungefär samma sätt, med ungefär samma resultat i slutändan, med bara den skillnaden att man som sagt kan hålla käft om det i det privata näringslivet, men offentlighetsprincipen gör det svårare inom det offentliga.
En stor skillnad är att jag inte behöver betala för (de flesta) privata bolags klantiga upphandlingar.
 
P
V Ville_Vessla skrev:
Längst ner på skalan ligger väl kreditkortet, därefter kassettfodralen för dom som minns dessa, därefter kommer väl triangeln och sedan en massa varianter med olika handtag som bara gör den krånglig att använda, sen plastreklamfyrkanterna som jag säkert har 50 av och sedan som kung en redigt stor 4-kantig från 80-talet.
Just bedömingen kan vara något från höften dock:D
Bäst är en sprejflaska med spolarvätska.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Som jag sade korruption i Sverige sker inte vid upphandling. Utan vid politiska beslut. Jag gav ett exempel med bygglov vid strandskydd/detaljplan.
Vad har detta inlägg med trådens ämne att göra??
 
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Bäst är en sprejflaska med spolarvätska.
Jag är rätt nöjd med den elektriskt uppvärmda vindrutan på min bil.
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
F frasen_36 skrev:
Vad har detta inlägg med trådens ämne att göra??
Känns som om det snart är dags att plocka fram luktsaltet:rolleyes:
 
  • Gilla
trähandtag och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.