C
Fotografen Fotografen skrev:
Kan bero på att ac-verkstäder har köpt sortimentlådor som man inte riktigt har utrymme för som garageskruvare?
Jo, en AC-verkstad som jobbar med sånt hela dagarna vet säkert vad som behövs och har det på hyllan.

Men även professionella verkstäder blir nog ofta "lurade" på att det behövs kompletteras med någon skruv, packning eller nåt när man köper eftermarknadsdelar. Tycker det är lite konstigt att man ansträngt sig att tillverka en kopia av en reservdel och sen inte ens klarar av att berätta vad som behövs för att montera den om man nu inte vill leverera en komplett sats - än mindre tillhandahålla någon sorts monteringsanvisningar.
 
raveper raveper skrev:
Verkar inte vara mycket till verksamhet i Sverige. Mer baltiskt.
Så kanske det är, men funkar fint bra sida.
 
Maskintok skrev:
När jag började med autodoc hade jag paketen hemma på 3 dagar.. nu tar det minst 7 dagar... Och då måste jag hämta hos ombud... dhl går lite smidigare men ändå så går det på 5 dagar...Och ombud..
Jo, mins första paketet. Skivor/klossar runt om till en V40 för 1.200:- ink frakt.
2 dagar efter beställningen stod grejerna på trappan när jag kom hem.
Att ens få hit grejerna på 2 dagar från Tyskland var otroligt.
Nu tar det några dagar, framförallt om men inte beställer deras egna grejer, och de kommer inte från Tyskland längre, utan från Polen.

Min tanke är dock: Får man nått billigt, får man stå ut med att garanti mm inte kommer att funka till 100%, man får ta den risken helt enkelt.

PS: Mekonomen skulle då ha 701:- för en skiva till V40in.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.