Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
M mickef skrev:
Vanligt munskydd som jag uppfattade det Och smittorisken mellan honom och Tilde med munskydd och 1 m distans.
Risken är ju inte obefintlig i alla fall och båda var kanske vaccinerade dessutom, samt samhällsspridningen är rätt låg så risken är liten att en är smittsam. "Gott nog" betyder ju långt ifrån "finns inte".
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Risken är ju inte obefintlig i alla fall och båda var kanske vaccinerade dessutom, samt samhällsspridningen är rätt låg så risken är liten att en är smittsam. "Gott nog" betyder ju långt ifrån "finns inte".
Risken var under 1% mot en jäkla massa % utan munskydd. Jag antar att det var vaccinering oräknat, men han är för vaccinering vad jag har förstått liksom alla vetare som får uttala sig i statsmedia.
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Vanligt munskydd som jag uppfattade det Och smittorisken mellan honom och Tilde med munskydd och 1 m distans.
Björn Olsen är professorn som var hos Tilde.
De munskydd han pratade om var ffp2-skydd.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Risken var under 1% mot en jäkla massa % utan munskydd. Jag antar att det var vaccinering oräknat, men han är för vaccinering vad jag har förstått liksom alla vetare som får uttala sig i statsmedia.
Vad är statsmedia? Ska inte tidningar och tv vara oberoende? Eller är det i någon kinesisk eller rysk media ”vetaren” har uttalat sig?

Finns något privat alternativ till statsmedia du kan rekommendera där alla får uttala sig?
 
  • Gilla
Kurtivan och 3 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Vad är statsmedia? Ska inte tidningar och tv vara oberoende? Eller är det i någon kinesisk eller rysk media ”vetaren” har uttalat sig?

Finns något privat alternativ till statsmedia du kan rekommendera där alla får uttala sig?
Svaren i kronologisk ordning:
1) Media kontrollerad av staten/regeringen alt. frivilligt underordnat sig rollen som megafon.
2) Inte nödvändigtvis
3) Nej
4) Alla
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
L lob skrev:
Björn Olsen är professorn som var hos Tilde.
De munskydd han pratade om var ffp2-skydd.
Du kanske kan fylla i detaljerna jag missade, lyssnade bara med ett öra.
 
P Pin skrev:
Finns något privat alternativ till statsmedia du kan rekommendera där alla får uttala sig?
Swebb TV har jag hört, dom är inte så noga :D
 
  • Haha
  • Gilla
Lilak och 5 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Svaren i kronologisk ordning:
1) Media kontrollerad av staten/regeringen alt. frivilligt underordnat sig rollen som megafon.
2) Inte nödvändigtvis
3) Nej
4) Alla
Jag finner dina svar nummer 1 och nummer 4 motsägelsefulla.

Kan du ge några exempel på 1 (och gärna öven 4)?
 
A Abies koreana skrev:
Swebb TV har jag hört, dom är inte så noga :D
Definitivt statsmedia. Dock en annan stat.
 
  • Haha
  • Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Swebb TV har jag hört, dom är inte så noga :D
Och de censurerar inte oliktänkande.
 
  • Haha
  • Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
J
M mickef skrev:
Och de censurerar inte oliktänkande.
Presenterar de något pro-vaccination?
 
  • Gilla
  • Haha
Kurtivan och 5 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag finner dina svar nummer 1 och nummer 4 motsägelsefulla.

Kan du ge några exempel på 1 (och gärna öven 4)?
Det går säkert att ifrågasätta, men du förstår nog.
De som omfattas av mina fördomar är främst: SVT, SR, TV4 och övrig regimtrogen och beroende media. Alla övriga samlar jag under pkt 4.
 
  • Haha
  • Gilla
Kurtivan och 2 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Presenterar de något pro-vaccination?
Tror inte det.
 
M mickef skrev:
Och de censurerar inte oliktänkande.
Hmmm...är du säker på det?

Jag har aldrig sett Anders Tegnell, Markku Rummukainen, Greta, Maths Nilsson, Martin Hedberg, Stefan Löfven eller Per Bolund intervjuas där. Har du?
 
  • Gilla
Kurtivan och 4 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Hmmm...är du säker på det?

Jag har aldrig sett Anders Tegnell, Markku Rummukainen, Greta, Maths Nilsson, Martin Hedberg, Stefan Löfven eller Per Bolund intervjuas där. Har du?
Nej, men jag skulle tro att de har en stående inbjudan.
 
  • Haha
Kurtivan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.