Hej,

Fick leverans av klinkerfix (fästmassa) igår, hel pall. Produkten heter Mapei P9.
Är det lugnt att förvara utomhus, under en presenning, eller tål inte produkten minusgrader? Det handlar om 2 dagar innan den bärs in av hantverkarna.
Bor i södra Skåne, blir väl ca -5 grader som värst.

Vad säger ni, ska jag bära in det redan nu eller klarar de sig i 2 dagar?
 
Cheesen
Ja nog hade då jag tagit in den. Det är lite olika från produkt till produkt men det mesta i färg och fix tål inte frost
 
Är det färdigblandad fix eller torrvara?
Så gott som alla produkter med vatten i utan frostskydd förstörs av frost. Det borde stå "förvaras frostfritt" eller någon motsvarande symbol på förpackningen. Alternativt i dokumentationen om förvaring.
 
Hej, det är inte färdigblandat utan i "pulverform".
Saken är den att den redan har stått ute 1 dag, och hantverkarna kommer inte förrän imorgon dvs den kommer isåfall att behöva stå ute idag också. Om jag ska bära in det så kommer det innebära möda och värk för min del, så jag väntar gärna 1 dag till om det går.

Hur vet jag om den har tagit skada eller inte? Vill ju inte att den släpper om något år eller så :)
 
Kom på en sak, rätta mig om jag har fel: Förvarar de inte fix utomhus på de stora byggvaruhusen (på deras Drive In)? Isåfall borde det vara safe för min del att behålla de utomhus?
 
Minusgrader spelar ingen roll för torrbruk, se till att det är torrt bara.
 
  • Gilla
ravve007
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Minusgrader spelar ingen roll för torrbruk, se till att det är torrt bara.
Tack, det var ett mycket lugnande svar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.