Hej!

Vi planerar att bygga en egen lösning för vår spis och fläkt. Någon som gjort något liknande och kan ge lite tips?
Vi står i valet och kvalet om vi ska våga oss på detta projekt så att det blir bra.
 
  • Elegant kök med integrerad spis och fläkt, vita skåp och marmorvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Sarahallin skrev:
Hej!

Vi planerar att bygga en egen lösning för vår spis och fläkt. Någon som gjort något liknande och kan ge lite tips?
Vi står i valet och kvalet om vi ska våga oss på detta projekt så att det blir bra.
Egen lösning vadå? Bygga egen spis? Kröka fläktblad själva? Stänkskydd? Det ser ju rätt färdigt ut på bilden.
 
A
  • Gilla
Sarahallin
  • Laddar…
Scouten skrev:
Menar du bygga egen kåpa och sätta takmonterad fläkt? Det är ju inget unikt, så är det det du menar, så är det bara att köra!
Fjäråskupan har väl lösningar för det? [länk]
Åh strt tackdet är sånt här vi behöber. Står liksom lite frågande hur vi ska gå tillväga....
 
L largab skrev:
Egen lösning vadå? Bygga egen spis? Kröka fläktblad själva? Stänkskydd? Det ser ju rätt färdigt ut på bilden.
Ja om det ändå vore vårt... Vi vill ju bygga något liknande men behöver lite hjälp och tips på hur man gör :) VAr man tex köper en fläkt som klarar detta och vad man mer kan tänkas behöva...
 
Köp en integrerad fläkt. Typ fjärråskupan. Sedan så sätter du en extern motor på vinden, det går ju att ha motorn i kåpan också men det låter mera. Sedan bygger du runt den den formen på kåpan som du vill ha. Hur du bygger den finns det inga ritningar eller "så här gör du".

Jag har gjort exakt så, eller jag håller på. Ramen har jag byggt i vanligt trävirke. Sedan är sidorna byggda av plyfa som jag först målat med våtrumsfärg på undersidan. Detta för att bättre kunna stå emot den ånga och fukt som uppstår.
 
  • Gilla
Sarahallin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.