Hej

Någon som vet var jag kan få tag på såna här som håller golvsocklar på plats? Jag tror det är IKEA-kök.

Med vänlig hälsning,

Peter
 
  • Svart plasthållare för golvsockel monterad på en spånskiva vid en väggkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Du får nog prova på IKEA , följer normalt med sockeln , men tror att det finns som reservdel
 
Hur tjock är sockeln? Kanske kan funka med metall-snäppen som en del kök har
 
Ser ut som att det är lika till marbodal ben/sockel. När jag letade så hittade jag på Beijer bygg.
 
Föreslår du drar ett mejl till Ikea. Liknar de vi har till vår sockel som är ett Ikea kök.
 
Två svarta plastclips för avslutningsskåps montering visas bredvid en produktbeskrivning på HTH:s webbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Beroende på diametern på ben så finns det även på HTH.
 
A
Finns garanterat hos IKEA i boxar där man kan plocka själv.
Annars får väl vi här på forumet plocka ihop de överblivna och skicka till dig, för det blir alltid över sådana.
 
A AndersS skrev:
Finns garanterat hos IKEA i boxar där man kan plocka själv.
Annars får väl vi här på forumet plocka ihop de överblivna och skicka till dig, för det blir alltid över sådana.
Nu var det några år sedan, men bytte inte Ikea hela sitt kökssortiment. Snäppet ser ut att höra till det gamla "faktum" eller vad det hette. De har förmodligen inga delar kvar till det gamla. Men som sagt, du kan nog ragga ihop några snäppen här på forumet. Hur många behövs ?
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
Nu var det några år sedan, men bytte inte Ikea hela sitt kökssortiment. Snäppet ser ut att höra till det gamla "faktum" eller vad det hette. De har förmodligen inga delar kvar till det gamla. Men som sagt, du kan nog ragga ihop några snäppen här på forumet. Hur många behövs ?
Det är ett gammalt IKEA-kök så det är säkert FAKTUM (om nu även golvsocklarna är därifrån).

Skulle behöva 8 stycken.
 
AhlSkal AhlSkal skrev:
Föreslår du drar ett mejl till Ikea. Liknar de vi har till vår sockel som är ett Ikea kök.
Jag har mailat dem men inte fått svar ännu. De har långa svarstider just nu skrev de i autosvaret.
 
Hej.

Per den 2019-01-13 går det fortfarande att få denna Faktum sockel krok/hållare till kök från Ikea, vi har precis beställt.
Själva Kroken har artikelnummer 115277 och beställs GRATIS här:
https://www.ikea.com/ext/reservdelar-skruvar-och-beslag/

Den andra delen (En svart rak plastbit) som sitter i sockeln som kroken fäster i har utgått, men det är "alltid" kroken som fäster i benet som går sönder. (Den den har artikelnummer 115278) .

Ni ser även bilder och artikelnummer i bifogad bild.

Just nu kan man också köpa dem på Ebay: Sök på t.ex. på nedan (tyska)
IKEA Faktum clip Sockelleiste.
Just nu en annons här: https://www.ebay.com/itm/IKEA-Faktu...b:g:m8YAAOSwEwpbitYE:rk:1:pf:1&frcectupt=true

Det tycks också finnas satser om 4a clip och ben i USA. Sök på
"Ikea plinth clip fact"

Lycka till // Thomas
 
  • IKEA Faktum sockelkrok med artikelnummer 115277 och en utgången svart plastbit med artikelnummer 115278.
  • Gilla
rolh och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.