Har en spis av fabrikat Electrolux, modell EKD70406W. Ugnsluckan har tagits av för rengöring. När den sätts tillbaka på gångjärnen och ska stängas fastnar luckan i ett öppet läge ca 30 grader till stängt läge, dvs gångjärnen stoppar i detta läge. De går att öppna till full öppning men stoppar igen vid 30 grader vid stängning.
Vad har hänt, vad göra?
Ulf
 
Skulle gissa att du inte tryckt ner luckan ordentligt när du satte tillbaka den. Illustration som visar hur man tar bort och sätter tillbaka en ugnslucka med instruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Antar att parkeringsläget har en spärr vid 30 grader för att hindra de kraftiga fjädrarna att dra in gångjärnen mot chassit. När monteringsfjädrarna snäpper till frigörs parkeringsläget?
 
Centano Centano skrev:
Skulle gissa att du inte tryckt ner luckan ordentligt när du satte tillbaka den. [bild]
Jo, är ordentligt nedtryckt
 
arneri68 arneri68 skrev:
Antar att parkeringsläget har en spärr vid 30 grader för att hindra de kraftiga fjädrarna att dra in gångjärnen mot chassit. När monteringsfjädrarna snäpper till frigörs parkeringsläget?
Inget snäppljud eller något som frigörs.
 
Går det att få loss luckan igen och att du börjar om så att säga? Blev kanske något som hamnat lite snett första gången.
 
Det är något annat. Har lossat luckan och satt dit den igen ett otal gånger.
 
V
Finns det inte en liten spärr på varje sida som ska vikas tillbaka när man hängt dit luckan?
Så är det på våran(Bosch).
 
Ja, vissa märken har det så men inte denna spis.
Servicetekniker beställd, dyrt men betydligt billigare än en ny spis. - Utgår
Hare alla.
 
A
L Lulle47 skrev:
Ja, vissa märken har det så men inte denna spis.
Servicetekniker beställd, dyrt men betydligt billigare än en ny spis. - Utgår
Hare alla.
du får hoppas att det inte är gångjärnet för de finns inte att få tag på längre
 
electroluxaren skrev:
du får hoppas att det inte är gångjärnet för de finns inte att få tag på längre
Jodo, gångjärn fanns och den funkar nu. :D
 
  • Gilla
Centano
  • Laddar…
L Lulle47 skrev:
Jodo, gångjärn fanns och den funkar nu. :D
Vad var felet då?
 
Utslitna antar jag.
 
A
L Lulle47 skrev:
Jodo, gångjärn fanns och den funkar nu. :D
jaha jag trodde den var svenskbygd, för de är slut. men din är ju polenmodellen ser jag nu
 
L Lulle47 skrev:
Utslitna antar jag.
Hej!
Jag har fått samma problem och därför skulle jag vara tacksam du delar med dig lösningen!
Hur lyckas man på att vika tillbaks spärren som sitter in själva ugnen?
Eller kanske lösningen på problemet var något annat?
Tack på förhand
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.