Det beror på hur högt det är till taket.
Om det är vanlig takhöjd (>2,3m) så är det okay.
 
  • Gilla
Handtwerkaren
  • Laddar…
Ja det är vanlig takhöjd.
Gött , blev osäker pga våtzon 1 osv.
 
Plus jordfelsbrytare
 
  • Gilla
Handtwerkaren
  • Laddar…
Just det, bra att du säger det. Självklart med jordfelsbrytare.
 
Pax Calima kan dessutom drivas av 12V DC om man vill. Då kan nätaggregatet sitta utanför badrummet.

Edit. Vill man ha en extra säker installation väljer man ett medicinskt klassat nåtaggregat. Tex
GSM06E12-P1J från MEAN WELL
 
Redigerat:
  • Gilla
Handtwerkaren
  • Laddar…
Rickard.
H Handtwerkaren skrev:
Har tänkt mig en pax calima men ser i bruksamvisningen att den inte skall skyddsjordas

[länk]
Den är helt i plast så det finns inget att skydda med skyddsjord.
 
Düsseldorff
H Handtwerkaren skrev:
Har tänkt mig en pax calima men ser i bruksamvisningen att den inte skall skyddsjordas

[länk]
Blanda inte ihop skyddsjord med jordfelsbrytare.
 
  • Gilla
Handtwerkaren
  • Laddar…
Då är den dubbelisolerad, däremot ska skyddsjord åndå dras fram.
 
  • Gilla
Handtwerkaren
  • Laddar…
P Pucco skrev:
Pax Calima kan dessutom drivas av 12V DC om man vill. Då kan nätaggregatet sitta utanför badrummet.

Edit. Vill man ha en extra säker installation väljer man ett medicinskt klassat nåtaggregat. Tex
GSM06E12-P1J från MEAN WELL
Denna lösning hade egentligen varit smidigast för min del, har ett uttag på vinden. Frågan som uppstår då är: de uttaget på vinden hör ihop med tvättstugan, är det ok att plugga in paxfläkten från badrummet i denna?
 
Nu har frågan besvarats från elsäkerhetssynpunkt. Men gäller detta i ett flerfamiljhus, så är det inte säkert att man kan ha en fläkt.
 
H hempularen skrev:
Nu har frågan besvarats från elsäkerhetssynpunkt. Men gäller detta i ett flerfamiljhus, så är det inte säkert att man kan ha en fläkt.
Det är ett radhus
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.