Tjenare, jag har köpt en liten stuga som kommer bli imtt sommarprojekt, letade redan förra året utan resultat, men har nu snubblat över en. Så om någon vill följa kommer denna bloggen uppdateras regebundet.

Kom gärna med tips/kommentarer under arbetets gång, det mottags tacksamt.

http://sommarprojekt.blogspot.com/
 
Vad häftigt, en 'Ernst-blogg'. Det ska bli kul att följa dina äventyr i sommar.
 
Robert_Maria skrev:
Vad häftigt, en 'Ernst-blogg'. Det ska bli kul att följa dina äventyr i sommar.
Ja det har du rätt i, då måste jag börja gå barfota med mera så ni blir nöjda :D
 
Och så måste du börja 'känna in rummen' och så ska allt vara skönt och mysigt. :)
 
Robert_Maria skrev:
Och så måste du börja 'känna in rummen' och så ska allt vara skönt och mysigt. :)
Hahaha, nu kommer jag ju inte kunna jobba utan att tänka på Ernst :D När jag skrapar fasaden idag så ska jag känna på materialet och känslan, lovar!
 
Ha det så roligt och skönt..... Glöm inte att känna. ;)
 
Nu har jag uppdaterat med lite bilder och information.
Skrapning har varit på schemat och äntligen är jag klar :)
 
Har börjat måla stugan nu i helgen, lite bilder är uppe. Dock med dålig kvalitet, men alltid något :)
 
För den intresserade går det sakta men säkert framåt. Hade velat måla idag men än en gång ställde vädret in målningen. Började på grillplatsen istället, gick där i regnet med mina stena :)
 
Då är det dax att kasta upp tråden då det hänt en hel del idag. Målningen har stått still på grund av det dåliga väder som varit, men nu har jag börjat riva lite väggar :) Är riktigt nöjd!
 
Nu kan man sitta runt grillplatsen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.