Har en cylinda och bosch tvätt och torktumlare. Finns det något sätt att låsa fast torktumlaren på tvättmaskinen så den inte rör sig? Ställning gåt nog inte då märkena är omaka.
 
Jag satte en Siemens tunnare ovan på en Husqvarna tvätt. Skaffade fästen för Siemens och skuvade fast dem på toppen av Husqvarnan.
 
Är det omaka märken så blir det kompromissa, normalt samma märke så finns byglar att fästa på baksidan. se vad som finns till din tvätt och hur det ser ut, kan t.o.m vara på orginal något ska haka fast i framkant. Kan gå att få ihop det med någonting, plåtband med hål i eller så. det ska vara 2 st fästen i bak och det ska nog räcka om inte torken laddas med lite så den hoppar
 
A
Spikband
Ta de som är vita
 
Men hur ska dessa fästas? Bara dra en skruv rakt in i baksidan på maskinen?!
 
Korta plåtskruv med borrspets är bra och går inte så långt in, det gäller att tänka och ev bocka något så det passar
 
Ok thx !!
 
Jag har inte låst nånting. Har lagt liggunderlag mellan maskinerna. Typ sånt där grått 20mm tjockt. Står hur stabilt som helst då fötterna till slut arbetar sig ner och stabiliserrar det.
 
ullet
Jag köpte efter rekommendation typ kraftigare kardborreband som var gjorda för att fästa tumlare uppepå tvättmaskin hos en vitvaruhandlare. Har funkat bra några år, inga tendenser att den rör sig. Har också olika fabrikat.
 
A
R Rolle85 skrev:
Men hur ska dessa fästas? Bara dra en skruv rakt in i baksidan på maskinen?!
använd befintliga skruvar i bakstycket på torken och locket på tvättmaskinen
 
janwide
Vi satte ett "tillfälligt" spännband runt tvättm o tumlare för 6 år sedan :D
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.