Hej, vissa av mina radiatorer blir inte helt varma över sin yta , endast ovandel, även om termostater är helt öppna och ventilpinnen är helt ute. Har blivit tipsad om att packventilen kan vara boven . Har någon idé om vart jag finner reservdel till ett epecon radiator?
 
  • Radiatoranslutning med en EPECON märkning på ventilen, omgiven av metallrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en radiatorpackventil som kan vara defekt och behöver reservdel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Radiator med halvvarm yta och helt öppen termostatventil, fråga om packventil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D Davidloge skrev:
Hej, vissa av mina radiatorer blir inte helt varma över sin yta , endast ovandel, även om termostater är helt öppna och ventilpinnen är helt ute. Har blivit tipsad om att packventilen kan vara boven . Har någon idé om vart jag finner reservdel till ett epecon radiator?
En radiator som fungerar som den ska när som varmast upptill för att sedan bli svalare längre ner tills den blir rumsvarm. Är det kallt i rummet?
 
Dock är vissa element av samma storlek väldigt stor skillnad i värme och när de i princip står ”grannar”. Ett superstort element 3m brett blir typ aldrig riktigt varmt . Ska försöka få hit VVS:are som kan säkra löget
 
  • Gilla
Tompafix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.