Hej!

Jag har fått en mindre brännskada på en list som sitter på ett väggskåp i köket (se bild). Jag har haft ett levande ljus stående under skåpet.. :rolleyes:

Detta borde vara relativt enkelt att fixa tycker jag. Man borde kunna dra av listen och limma dit en ny. Men jag vet inte hur jag ska hitta var man köper nya lister.. Jag har googlat, men hittar inte rätt. Vad hade ni googlat på?

Om det inte går att fixa på plats får jag naturligtvis montera ner skåpet. Men tror ni att en snickare i så fall kan fixa det? Eller vem ska man fråga?

Alternativt får jag byta ut just det här skåpet. Jag lyckas dock inte hitta någon som säljer skåp med rätt djup.. Skåpet är 60x31x80 (bdh). Köket är från 2011 och Ikeas skåp är nu 37 djupa (jag tror att detta är ett ikea-kök, men inte 100% säker).

Vad hade ni gjort?
 
  • Brännskada på vit dekorlist under ett köksväggskåp, orsakad av ett levande ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit köksskåp med brännskada på listen, glas och skålar inuti, beläget över en köksdisk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack Stefan! Jag googlade faktiskt på just "kantlist" (tillsammans med "ikea") men fick inte upp den där. Har nu varit på Bauhaus och titta vad snyggt det blev (om man inte tittar för nära)! :)
 
  • Köksskåp med nymonterad vit kantlist, glas, skålar och köksredskap på hyllor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.