Hej! Jag har nyss skaffat mig en calima paxfläkt. och jag vet inte hur jag ska kunna få den att gå kontinuerligt dvs när ingen är i badrummet så vill jag ha den på lågfart, som sedan ska öka beroende på fukt eller vid behov, ni förstår mig nog rätt! Jag har ingen strömbrytare inkopplad. Jag har en fas och nolla inkopplad enligt kopplingsschema! Jag behöver hjälp med hur jag ska koppla för att den ska gå kontinuerligt mer eller mindre hela tiden. ( Har kallrasspjäll ). Och tycker fläkten snurrar på för mycket det minsta fläkthastigjet jag kan välja är 70% och uppåt så är det typ på allt i mina inställningar även vid ( fukt ). Jag vill ha kontinuerligt fläkthastighet lågdrift på ca 30% å puttrar sen efter behov fukt/ljus. hur kopplar jag det om det här nått stämmer inte ? folk skriver nått om att brygga/bygla ? Kan nån förklara för mig ! Med vänlig hälsning, Jimmy
 
  • Illustrerad instruktionsmanual för elektrisk installation av Pax Calima fläktar med olika kopplingsscheman.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hoffa69 Hoffa69 skrev:
Hej! Jag har nyss skaffat mig en calima paxfläkt. och jag vet inte hur jag ska kunna få den att gå kontinuerligt dvs när ingen är i badrummet så vill jag ha den på lågfart, som sedan ska öka beroende på fukt eller vid behov, ni förstår mig nog rätt! Jag har ingen strömbrytare inkopplad. Jag har en fas och nolla inkopplad enligt kopplingsschema! Jag behöver hjälp med hur jag ska koppla för att den ska gå kontinuerligt mer eller mindre hela tiden. ( Har kallrasspjäll ). Och tycker fläkten snurrar på för mycket det minsta fläkthastigjet jag kan välja är 70% och uppåt så är det typ på allt i mina inställningar även vid ( fukt ). Jag vill ha kontinuerligt fläkthastighet lågdrift på ca 30% å puttrar sen efter behov fukt/ljus. hur kopplar jag det om det här nått stämmer inte ? folk skriver nått om att brygga/bygla ? Kan nån förklara för mig ! Med vänlig hälsning, Jimmy
Har du laddat ner appen?
 
T Tompafix skrev:
Har du laddat ner appen?
Hej ja appen har jag men jag har inte samma inställningar som dom andra som skrivit tidigare jag är ju ute efter ( Basventalation ) men den har jag inte tydligen. Bifogar bilder från andra som har skickat och sist min bild .
 
  • Skärmdump av inställningar i en PAX-fläkt app med BOOST-knapp, fläkthastigheter, ljus- och fuktsensor samt tidsinställningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av app för ventilationssystem som visar BOOST-knapp och inställningsvärden för basventilation och sensorer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Tompafix skrev:
Har du laddat ner appen?
Min bild är först sen andra som har andra inställningar Basventalation som jag tydligen inte har så jag får inte min att gå kontinuerligt
 
Är väl olika i IOS och Android kanske.
 
T Tompafix skrev:
Är väl olika i IOS och Android kanske.
Ja skulle inte försvåra mig då måste man ju brygga den på nått sätt för att få den som jag vill vet hur jag ska göra nu .
 
T Tompafix skrev:
Är väl olika i IOS och Android kanske.
T Tompafix skrev:
Är väl olika i IOS och Android kanske.
sådär nu är allt fixat, man kan tydligen inte välja att man ska ha kallraspjäll om fläkten ska gå kontinuerligt men jag valde bort kallras i inställningarna. Och nu kom alla inställningar fram som jag ville ha allt är klart. Men ja ska iallafall ha kallras i oavsett om det står öppet hela tiden pga fläkten, tycker det är konstig planerat av pax måste jag säga men allt är grönt nu. Tack alla ☺️
 
  • Skärmdump av PAX ventilationssystems app med inställningar för sensorer, ljust läge och automatisk vädring aktiverade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hoffa69 Hoffa69 skrev:
sådär nu är allt fixat, man kan tydligen inte välja att man ska ha kallraspjäll om fläkten ska gå kontinuerligt men jag valde bort kallras i inställningarna. Och nu kom alla inställningar fram som jag ville ha allt är klart. Men ja ska iallafall ha kallras i oavsett om det står öppet hela tiden pga fläkten, tycker det är konstig planerat av pax måste jag säga men allt är grönt nu. Tack alla ☺️
Hoffa69 Hoffa69 skrev:
Ja skulle inte försvåra mig då måste man ju brygga den på nått sätt för att få den som jag vill vet hur jag ska göra nu .
Haha ser det nu i instruktionsboken :crysmile:
 
  • Haha
Hoffa69
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.