Z Zilenser skrev:
[bild]
Vi har mängder av kattleksaker, men den absolut bästa enligt Celsian är en bit snöre på en pinne :rofl:

Jag prövade att borsta tänderna i dag på honom och det var ingen hit. Celsian tyckte tandkrämen var :sick:, så vi la ner det rätt omgående ;)
Det går utmärkt att borsta utan tandkräm och det tar hur som helst lite tid att vänja sig. :D
 
  • Gilla
Zilenser och 1 till
  • Laddar…
Vaddå soffliggare? En svartvit katt ligger upp och ner på en röd soffa med en vit handduk över sig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
abex och 18 till
  • Laddar…
Orange katt ligger på rygg nära en svart kamin på ett laminatgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nån som uppskattade säsongens första eldning. :love:
Han kröp närmre och närmre kaminen ju mer den svalnade av.
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 15 till
  • Laddar…
J
Sen Yoda återigen satts i husarrest får jag aldrig gå på toa i fred. Sällskapet är väl ok även om det är lite jobbigt när han spolar, men mindre uppskattat med ett bett i skinkan, och på sistone har han börjat putta ner toalocket och till och med trängt sig in bakom... "Skitbra" plats intygar Yoda.

Så nu får jag välja mellan skrikande katt utanför dörren eller att samsas om toalettstolen :crysmile:
Fluffig katt sitter på en öppen toalettstol, sett uppifrån och bakifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Maria T och 12 till
  • Laddar…
Katten har koll på barnen som åker pulka i trädgården. Grå katt sitter på fönsterbrädan och tittar ut genom fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 12 till
  • Laddar…
Ett tufft jobb, men någon måste ju ta det ansvaret...
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Katter är ju duktiga på att hålla koll, ja åtminstone de minuter de inte sover ... :crysmile:
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Ett tufft jobb, men någon måste ju ta det ansvaret...
Ja verkligen. Räknar dock med noll engagemang och/eller hjälp om något faktiskt skulle hända. :crysmile:
 
Fadai
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Katten har koll på barnen som åker pulka i trädgården. [bild]
Den katten är bara FÖR vacker!!!
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Den katten är bara FÖR vacker!!!
Tack, men sssch säg det inte till honom, han är redan kaxig så det räcker. ;)
 
  • Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Julgranen har fått stå orörd i 2 timmar, 13 minuter och 42 sekunder...men vem räknar? Julgran pyntad med kulor och ljus vid fönstret, stjärna hänger ovanför och en katt sover på katt-trädet intill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
znitz och 11 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Julgranen har fått stå orörd i 2 timmar, 13 minuter och 42 sekunder...men vem räknar?[bild]
Det är väl ingen lång vilotid/sovtid för en katt? Först mat och vila, sedan lek kring granen när matte somnat.
 
  • Haha
  • Wow
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Torsdagskvällen slutade med en Rasmus som inte riktigt var sig själv, pep/gnällde som svar på tilltal eller vid beröring på fel ställen. Kröp ihop i fåtöljen och tryckte sig mot den med svansen omlindad.
Röd katt ihopkrupen i en mörkgrå fåtölj vid ett bord med en vit krukväxt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi bäddade i ordning i soffan och frun försökte titta i munnen vilken han under protest visade, brukar vara foglig när det kommer till sånt. En orange katt vilar på en filt i en grå soffa med halvstängda ögon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter lite efterforskning kom vi fram till att han förmodligen inte ätit nån mat alls på hela dagen. Tonfisk med lite extra vatten på gick ner och även nån kattgodis som också är relativt hårda och påminner om torrfoder till konsistens.
Innan jag la mig pratade jag lite med Rasmus och klappade han, och spinnet gick igång, det kändes bra. :heart:

Fredagen inleddes med bokning av akuttid och sedan åkte frun in med han till Anicura för undersökning.
En orolig långhårig orange katt sitter i en transportbur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte ett pip när han åker bil, Bärra har pipit öronen av oss innan vi ens är ute i bilen.

Veterinärmottagningsrum med dator, stol och handfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rödbrun katt som undersöker ett veterinärrum med handfat och datorarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rasmus undersökte rummet noga innan veterinär kom, uppförde sig sedan exemplariskt. Vissa protester när det skulle tittas i munnen än en gång, varpå veterinären försöker få det till "ja men det brukar dom..." -Jo, "dom", men inte våran Rasmus.;)
Blodprov såg helt perfekt ut. Så det blir att boka tid för röntgen och ev. tandoperation (forl) snarast hos annan veterinär då Anicura inte kunde skaka fram en tid för mitten av januari..

Då jag kom hem efter jobbet mötte han mig i köket, när jag efter att släppt ut Bärra tog fram fat och en påse blötmat började han jama ivrigt och halva påsen slukades. Han började bli sig själv igen, ville dricka från kranar och hoppade upp i fönster. :heart:
Idag är han piggare än i torsdags, har ätit torrfoder och druckit, men är väl inte helt sig lik.

Ta hand om era pälsklingar.
 
  • Älska
  • Gilla
Tule54 och 14 till
  • Laddar…
Karlia
Otäckt när de skräms sådär! Skönt att han ätit lite nu i alla fall.
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Ja det hinner passera en del trista tankar... :cry::heart:
Dryga 13år är han, men visst hoppas man på många år till tillsammans.

Pep till lite när han tuggade i sig sin artrosmedicin nyss. :confused:

<edit>
När det serverades blötmat i sängen där han låg mumsade han i sig allt. :love:
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.