Ja, jag köpte ett paket med några Fireangel och en kontrollpanel. Räckvidden har jag inte testat, men det är ett meshän så rent teoretiskt kan man ha långt mellan ändpunkterna så länge det finns brandvarnare emellan på lagom långa avstånd.
Dom var ganska dyra, men det tycker jag det fick vara värt för att få något som funkar direkt och håller i tio år utan batteribyte.
 
  • Gilla
halper
  • Laddar…
Okej! Låter bra. Håller med om att är lite halvdyrt om de ska kasseras efter tio år och kostar några tusenlappar. Får vara okej med tanke på att det handlar om basala behov som liv/hälsa/säkerhet, antar jag.

Om vi köper ett sådant paket ska jag försöka minnas att rapportera hur det verkar funka med räckvidden. Har redskapsboden <10 m från huset och kan sätta en enhet i rummet närmast som länk dit ut, så det borde kunna fungera.
 
Jag har testat några olika ihopkopplade varianter tidigare, bl a Nexa, men tröttnat på de ständiga batteribytena. Därför var jag egentligen ute efter ett system som drivs från elnätet, men där verkar utbudet ganska klent och priserna därefter så de jag köpte var en hyfsad kompromiss.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ok. Jag vill inte ha Googles grejer med inbyggd mikrofon i vart och vartannat rum...
Brandvarnaren har mikrofon för att kunna kontrollera att ljudet fungerar men den kan inte fånga upp tal (om det var det du var orolig för?)... Jag skulle nog vara mer fundersam över mobilen då än en brandvarnare från Nest...

Jag kör Nest brandvarnare i huset och i en lägenhet och de fungerar riktigt bra och falsklarmar inte för matos etc. så jag är riktigt nöjd med dem och skönt att slippa byta batterier som du säger.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.