Hej!

har köpt hus! I huset finns en Yale doorman (v3 tror jag) och en liten hub som det finns en Verisure-loggia på.

jag förstår inte hur jag kan göra detta lås till ”mitt”. Det måste ju vara en vanlig utmaning? Jag vill framförallt att hubben går över till mig så inte gamla ägaren kan låsa upp dörren på sin mobil.

jag har försökt att lägga till hubben i Verisure-appen (som jag laddade ner trots att jag inte har hemlarm) men det går inte. Jag har försökt att göra en RESET på hubben utan framgång.

Hur sjutton installerar jag hubben till mitt konto och lägger till låset? Nån som vet?
 
Har samma bekymmer. Vet dock inte vad det är för version på min Yale. Följer med spänning!
 
Ifall det är en verisure produkt behöver förra ägaren släppa både hubben och låset från sin tjänst så att du kan koppla upp dig. När det görs så fungerar inte låset tills du har installerat låset som ditt.
 
thomasse
Kontakta Yale, säg att du köpt bostad med deras utrustning, och nu behöver koppla om, serienummer på boxen lär du behöva.

Tråkigt att inte gamla ägaren hjälpte till, det hade jag gjort om vi sålde huset med Yale på båda dörrarna
 
  • Gilla
Bor i pepparkakshus
  • Laddar…
Krilleman
Jag sålde precis mitt hus, precis så gick det till. Köparen ringde själv Yale (efter jag la till han som användare) och så fick han full tillgång till systemet och jag blev "utelämnad". :D
 
  • Gilla
Bor i pepparkakshus och 1 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Jag sålde precis mitt hus, precis så gick det till. Köparen ringde själv Yale (efter jag la till han som användare) och så fick han full tillgång till systemet och jag blev "utelämnad". :D
Skumt:thinking: det är ju inte Yale som styr låset.
Det borde vara Verisure man ska kontakta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.