Här är några bilder på vårt underbara Harmoni hus. Vi hade turen att hitta en tomt privat ute i skogsmiljö. Nära hav, sjöar, inköpscentrum o motorväg.... Underbart!
 
  • Bild 004.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 013.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 023.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 036.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser jättemysigt ut, varma sköna färger på de bilder man ser. Förstår att ni trivs i huset! Tack för ni delar med er av bilderna, ser gärna fler :)

MVH Sandra
 
Hej!

Ser verkligen jättefint ut! Nyfiken på er trapp! Jag antar att räckena är av vitmålad furu. Men vilket material har ni på sättstegen? Är det eklaserad furu eller ek? Hög "vill ha"-faktor. :)
 
Jättefint :) Häftigt med bioduken :)
Men jag undrar varför ni inte har rostfria vitvaror, förstör intrycket lite tycker jag med vita...
 
Som motvikt kan jag då säga att jag blir lika tacksam varje gång någon inte väljer rostfritt. Det är ju så fult ;).
 
Ser toppenläckert ut. Hur länge har ni bott där?
Är det en flyttkartong man ser på bilden månne?

Vårt Mästergården levereras nu på onsdag den nionde maj.
Är så spänd så jag håller på att göra i byxan...............:eek:
 
Hej alla.

Först till trappan. Trappan har vi valt till extra. Det är en ordentligt ek trappa vi har. Vi gillade inte furu trappan. Det kostade en bra slant att uppgradera i och med att vi har räcket ut över vardagsrummet oxå, men det var det värt.

Sen till vitvarorna. Jo vi valde vita eftersom att uppgradera till rostfritt kändes inte ok. Vi ville lägga pengar på sånt vi inte kan ändra eller byta senare tex: trappan, entrétak, dubbeldörrar i entrén mm. Vi ansåg att det var slöseri med pengar att lägga det just då på rostfritt. Är inte besviken heller, vi slipper kladdiga märken på dörren och tycker själv att det passar in rätt bra med körsbärsluckorna. Dessutom kan vi köpa nya vitvaror när vi vill. Vi tänkte vänta tills pianolacken kommer ut på marknaden...

Vi flyttade in i huset den siste februari. Var ett tag sen vi tog bilderna men vi är inte heller helt klara än med upppackningen. projektorn ska sitta uppe i taket sen under räcket tex. Men vi tar oss tid. Har ju tänkt att bo där ett tag framöver...
Nu är det först trädgården som ska ordnas till med tanke på att sommaren är på väg..

Här kommer 2 bilder till. (Togs oxå för ett tag sedan....)

Ha det bra!
 
  • Bild 039.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 067.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mycket snyggt. Vilken färg har ni valt? Den var jättesnygg.

Vi har varit inne på liknande kulör. Har ni färgkoden?
 
Jo, vår färg på huset heter Sienna 40 från Caparols 3D serie. (Om du menade fasad färgen)Har inte någon färgkod till denna.
Färgen är lite underlig på ett bra sett.
För beroende på väder och ljus så ändras färgen på huset. Ibland bara beige och vissa dagar tom lite violet känsla. Men väldigt behaglig färg... Vi är helnöjda iaf.
 
Jo, visst var det fasadfärgen jag menade. Den är klockren!!!!

I morgon..........................:cool:
 
Jag skulle vilja ha färgkoden till hallfärgen :) *ber snällt*
Vi förälskade oss i Harmoni numera Kärngården kallat för nå´t år sedan tack vare visningshuset i Malmö MEN tyckte då att det var för dyrt och så vart det många vänner som avrådde från lösningen med öppet upp i nock och öppet mellan allrum och v-rum eftersom ljudnivån blir oroväckande hög med små barn i huset. Vet inte hur ni upplever det? Det fiffiga med ett allrum är ju att barnen kan vara där och kika på TV, och så kan föräldrarna vara där nere och kika på sitt..men dte fungerar nog inte så bra med den planlösningen, eller?
Annars jättefräscht, och fin trappa. Tycker den smälter fint in i miljön med sk klassisk trappa.
Grattis! Har du inte någon utsiktbild, blev lite småavundsjuk när jag läste att ni har nära till sjö OCH hav.
 
Coolt med projektor! Vad har ni för modell och märke? Är ni nöjda? Är sj inne på att köpa projektor och det skulle vara kul att höra vad ni tycker! :D
 
Oxå nyfiken på projjen och framför allt mörkläggningen. Hur fixar ni mörkt där m.a.p alla fönster ?
 
Jättefint, var bor ni?
 
Vågar man fråga vad ni fick betala för kalaset och hur mycket utav det som är tillvalskostnad??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.