Hej!

Finns det någon vänlig själ på detta ovärderliga forum som skulle kunna göra en 3D ritning samt rita in en vettig planlösning på en planerad tillbyggnad på ca 60 kvm.

Det som skall rymmas i utbyggnaden är följande.

Ingång / Hall
Trappa (till vån 2)
Badrum
Tvättstuga
Kontor
Helst även soffa och Platt tvn

Dålig skiss, har svårt att få det bra.
Vill lämna en vettig skiss till arkitekten.
 
  • skiss.jpg
Varför skall du lämna en skiss till arkitekten? Hans/hennes jobb är ju just att göra det du ber om. Om det är för att förmedla en idé om hur du vill ha det så räcker muntlig information bra, och den behöver inte vara så detaljerad heller.
 
Jag vill ändå lämna en skiss till arkitekten.
 
Mikael_L
aktieante skrev:
Finns det någon vänlig själ på detta ovärderliga forum som skulle kunna göra en 3D ritning samt rita in en vettig planlösning på en planerad tillbyggnad på ca 60 kvm.
Vad är det tänkt att arkitekten ska göra då? :confused:
Jag hade för mig att man anlitade dom för att få förslag på vettiga planlösninger...

En handritad (eller några) skiss över de tankar ni har + det du skrev känns som ett utmärkt startförslag.
Om du vill skippa arkitekten helt tror jag att det är bäst att du först skissar ett eller några utkast som du sen lägger in här för bedömning, då får du nog en massa förslag och små tips som kan vara nyttiga.

Skissa bara på papper och fotografera av det med digitalkamera om du inte vill rita i paint eller nåt annat enkelt program.

Det måste nog även framgå lite tydligare hur en trappa ska kunna placeras för att gå upp till plan 2.
 
Jag har gjort en skiss, men jag har sett att vissa på forumet har väldigt fina skisser i 3D.
Det är en sådan som jag skulle vilja ha.

På min skiss så blir nog ingången (ytterdörren) för långt ifrån köket som finns i den gamla delen.

Eller vad tycker ni?
 
  • planlösning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Går det inte att placera entren bredvid trappen då? där det nu sitter ett fönster.
Då får ni ett rum till, i nedre vänstra hörnet, på köpet.

Annars kanske hall och wc/dusch kan byta plats, då blir också entren lite mer centralt belägen.
 
Entrén vid trappan blir bättre.
Flyttar WC/bad lite till vänster så entrén blir lite större.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.