Sittställning
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
Fast då är det väl bättre att kunden får bestämma själv om kunden vill ordna det själv eller betala för det , sen kan jag säga att mina plåtisar sitter hellre hemma hos kunden och käkar lunch än i en inhyrd manskapsbod.

Så klart man kan kommer överens, viktigaste men nu tänker jag kanske mer på just anläggar killarna som jag jobbat med.

Jag tycker bara personal utrymme är viktigt för avkoppling och återhämtning för kropp o själv :crysmile::thinking:
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Så här står det på AVs hemsida.
[länk]
Vilket bevisar min poäng... Sedan är det ju lite skillnad på vad arbetsmiljöansvaret faktiskt betyder om man renoverar ett uthus eller om man bygger en bro till Finland...
I TS fall tolkar jag det som en renovering i ett bostadshus och inte som uppförande av en ny stadsdel. Naturligtvis påverkar det förutsättningarna.
Men nu handlade frågan om att upplåta plats att käka - inte om det legala arbetsmiljöansvaret...
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
wildeside
Dom få gångerna jag har haft folk jobbat hemma hos mej får dom tillgång till gäststugan och möjlighet att övernatta där(bor ute på landet).
I gäststugan finns toalett, kyl, spis, mikrovågsugn, vattenkokare och kaffebryggare.
Finns viljan hos dom så brukar jag värma bastun eller badbaljan och bjuda på nån öl(alternativt alkoholfritt).
Inte helt fel att grilla en köttbit och sno ihop en sallad och bjuda på.
Jag har fått tillbaks mångfalt mer en det kostat mej och har inte några större problem att hitta villigt folk att komma och göra jobb.
 
  • Gilla
Dublin och 2 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Dom få gångerna jag har haft folk jobbat hemma hos mej får dom tillgång till gäststugan och möjlighet att övernatta där(bor ute på landet).
I gäststugan finns toalett, kyl, spis, mikrovågsugn, vattenkokare och kaffebryggare.
Finns viljan hos dom så brukar jag värma bastun eller badbaljan och bjuda på nån öl(alternativt alkoholfritt).
Inte helt fel att grilla en köttbit och sno ihop en sallad och bjuda på.
Jag har fått tillbaks mångfalt mer en det kostat mej och har inte några större problem att hitta villigt folk att komma och göra jobb.
Like!
 
wildeside wildeside skrev:
Dom få gångerna jag har haft folk jobbat hemma hos mej får dom tillgång till gäststugan och möjlighet att övernatta där(bor ute på landet).
I gäststugan finns toalett, kyl, spis, mikrovågsugn, vattenkokare och kaffebryggare.
Finns viljan hos dom så brukar jag värma bastun eller badbaljan och bjuda på nån öl(alternativt alkoholfritt).
Inte helt fel att grilla en köttbit och sno ihop en sallad och bjuda på.
Jag har fått tillbaks mångfalt mer en det kostat mej och har inte några större problem att hitta villigt folk att komma och göra jobb.[/QUOTE

Här är facit på hur man får en hantverkare glad och nöjd och gör det lilla extra för kunden.
Blir glad när jag läser sånt här .
Trevlig helg
 
jag har fyra man här nu som byter mitt tak inget snack om nån bod som max sitter dom 20 minuter i bilen över lunchen har ju frågat om dom vill komma in köket men dom tackar nej berätta just om dden här tråden för dom bara skratta och fråga vad är det fel på svenska byggare har förut pratat med dom om löner i sverige och då kom et fram att en svensk hade nästan 400 euro mer i månaden
 
M maria01 skrev:
jag har fyra man här nu som byter mitt tak inget snack om nån bod som max sitter dom 20 minuter i bilen över lunchen har ju frågat om dom vill komma in köket men dom tackar nej berätta just om dden här tråden för dom bara skratta och fråga vad är det fel på svenska byggare har förut pratat med dom om löner i sverige och då kom et fram att en svensk hade nästan 400 euro mer i månaden
så du valde den billigaste offerten alltså
 
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
så du valde den billigaste offerten alltså
nej faktiskt inte alla 4 har mästare status
 
Ja, vad är det för fel på folk.
Vilja sitta i ett varmt utrymme, på en stol, och äta?! Jävla dumheter.
Man kan väl kura ihop sig under byggställningen och äta, det är ju bara någon handfull minusgrader nu.
Suck!
 
M maria01 skrev:
nej faktiskt inte alla 4 har mästare status
högst osannolikt eftersom det inte finns mästarbrev för takläggare .
.
 
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
högst osannolikt eftersom det inte finns mästarbrev för takläggare .
.
min franska är inte i topp men jag kan försöka igen
 
Det är dyrare att bo i Sverige. Det syns på lönen.
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Det är dyrare att bo i Sverige. Det syns på lönen.
det är dyrare i usa fast det är högre löner en sverige
 
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
högst osannolikt eftersom det inte finns mästarbrev för takläggare .
.
Les Compagnons sök på det
 
Sittställning
tveksamt tveksamt skrev:
Ja, vad är det för fel på folk.
Vilja sitta i ett varmt utrymme, på en stol, och äta?! Jävla dumheter.
Man kan väl kura ihop sig under byggställningen och äta, det är ju bara någon handfull minusgrader nu.
Suck!
Det är självfallet att man ska ha rätt till det, ansvaret ligger på arbetsgivaren.

Lättlöst i vissa fall, svårare i andra men ett ansvar likförbannat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.