Hej!

Bara lite nyfiken på vad Porter-Cable är för märke.
Onekligen är Porter-Cable - 371K väldigt lik Dewalt D26480.
 
  • SAM.JPG
teed skrev:
Hej!

Bara lite nyfiken på vad Porter-Cable är för märke.
Onekligen är Porter-Cable - 371K väldigt lik Dewalt D26480.
Har bara sett Porter-Cable i amerikanska verktygstest på nätet, aldrig i verkligheten, vet väl inte så mycket mer än att det är ett amerikanskt märke, har ingen aning om de har någon form av sammarbete med dewalt.

//Daniel
 
Black & Decker äger både Dewalt och Porter-Cable så en naturlig förklaring kan finnas till likheten...
 
PC har gott anseende, och deras specialitet lär vara just bandslipar. En del grejor av fabrikaten Flex och Metabo är Porter-Cable konstruktioner. Det byts och lånas konstruktioner en hel del i branschen. Exempelvis är Festools OF2000 en Maffell-konstruktion och Maffell har en röd version av Festools OF1010 i sortimentet. Om jag inte tar fel är Festools tvingar tillverkade av Bessey. Alla systainrar tillverkas av Tanos osv, osv. Det behöver inte finnas något ägarförhållande för att byta konstruktioner, även om det råkar göra det i fallet DW/PC.
 
Shit, har inte haft koll på Mafell tidigare, på specen är deras sänksåg i klass med Festools 55a, deras styrskena är ju jäkla komplicerad... måste starta en tråd bara om det ;)
 
tack för att ni stillade min nyfikenhet

//Tobbe
 
Mafell har jag också missat, gillar skenskarvningen. Har sett deras eller liknande "stick-motorsåg" i något amerikansk sammanhang. MAFELL Online-Catalogue

Smart lösning för "batch" kapning av väggreglar och annat i trave.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.