Hej!
Bild tagen framifrån*

Uterummet skall vara längst hela bredden. Från mitt undertak till vänster om bild* till grannens fasad till höger om bild. Förrådet/garaget som är synlig på bild är tänk att jag skall använda som bakre vägg/del, främre del är tanken ett större skjutparti.

Sido och främre sidan är det inga konstigheter med. MEN hur gör jag med gargets del? Där ligger en regnränna. Hur bygger jag runt detta? Höjden till rännan är 2m.


Vill helst inte bygga en helt ny vägg då det känns så onödigt.

*trädäcket skall tas bort och nytt skall läggas!
 
  • Kvällsbild av en bakgård med träterrass, möbler och ett vitmålat förråd/garage med en regnränna längs taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsida av en byggnad med regnränna och trädäck där ett nytt uterum planeras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
BirgitS
Välkommen till forumet!

Inte direkt svar på din fråga men eftersom ingen annan har svarat så undrar jag om du har kollat upp att du kan få bygglov för ett så stort uterum precis bredvid en grannfastighet.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Inte direkt svar på din fråga men eftersom ingen annan har svarat så undrar jag om du har kollat upp att du kan få bygglov för ett så stort uterum precis bredvid en grannfastighet.

Hej,
Tack så mycket!

Fått godkännande utav kommunen och grannen. Nog för att det är rätt så insynsskyddat och att grannens utedörr till gården är på andra sidan huset. Inget som skall störa dem
 
BirgitS
Bra och då hoppas jag att någon annan kan hjälpa dig med problemet med tak och hängränna.
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
M
Hur har du tänkt dig lutningen på uterumstaket? Skall det vara ett pulpettak som lutar mot förrådet eller åt andra hållet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.