T
Jag undrar om det finns något bra sätt att flytta en toalett utan alltför stora ingrepp?

Jag har vill flytta toalettstolen ca 30 cm bakåt.

På skissen nedan så visar ringen vart avloppet är idag. Och skulle vilja flytta hela väggen och toalettstolen ca 30-40 cm bakåt. Har sett att det finns förskjutningar, men det handlar bara om några cm.

Förslag?

Skiss av ett badrum med markerat avlopp och önskad ny position för flyttad toalettstol och vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det bara toalett och handfat eller dusch/bad också?
 
Bad är det för golvbjälklag?
 
T
P pjkw skrev:
Är det bara toalett och handfat eller dusch/bad också?
Bara toalett och handfat.
 
T
useless useless skrev:
Bad är det för golvbjälklag?
170 reglar och spånskivor på det. Men vill helst undvika att såga upp det.
 
Frågan är väl åt vilket håll golvbjälkarna går?

Går de i samma längsriktning som du vill flytta är det enklare än om de går på tvärs...
 
T Ejmelie skrev:
170 reglar och spånskivor på det. Men vill helst undvika att såga upp det.
Det är nog omöjligt att flytta avloppet 30 cm utan att såga upp golvet. Såvida du inte höjer toaletten 2 dm och lägger rör uppepå golvet.
 
  • Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
Det finns excentriska upp till 180mm vad jag vet. Men det hjälper väl bara i sidled :thinking:
 
Jag har svårt att se att det skulle gå att göra utan ingrepp i golvet. Men om du skall flytta väggen, så är det ändå stora inngrepp i tätskikt osv. Att ta upp spår/hål i golvet är en mindre insats i förhållande till det totala jobb som behövs.
 
T Ejmelie skrev:
Jag undrar om det finns något bra sätt att flytta en toalett utan alltför stora ingrepp?

Jag har vill flytta toalettstolen ca 30 cm bakåt.

På skissen nedan så visar ringen vart avloppet är idag. Och skulle vilja flytta hela väggen och toalettstolen ca 30-40 cm bakåt. Har sett att det finns förskjutningar, men det handlar bara om några cm.

Förslag?

[bild]
Du kan ju vrida toastolen ett halvt varv. Då kan du ha avloppet kvar. Fast det blir kanske konstigt.

Jag har också för mig att jag sett vända toastolar, alltså att de har avloppet i framkant.
 
T
A andersmc skrev:
Du kan ju vrida toastolen ett halvt varv. Då kan du ha avloppet kvar. Fast det blir kanske konstigt.

Jag har också för mig att jag sett vända toastolar, alltså att de har avloppet i framkant.
Avloppet i framkant vore en smidig lösning. Vart har du sett det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.