Vi byggde isolerat uterum i somras. Tycker inte det vart så isolerat. Det ha läckt in vatten på några ställen och nu när det har varit kallt ser jag massa is på fönstret på insidan är detta normalt?? Vad göra nu. Som tur är la vi ingen matta pga er läckte in vatten vid regn men detta kan ju inte va bra
 
Det behövs lite mer information för att kunna hjälpa dig framåt.
Vem byggde?
Vad är det för typ av fönster? (englas, tvåglas, isoler, fabrikat?)
Uppvärmning?
 
Hej. Det är ett företag som vi anlitat som byggde åt oss. Fönster och dörrar kommer från skånska byggvaror det är englas fönster o ingen uppvärmning men tak o väggar är isolerade o golvet under
 
N Nellynk skrev:
Hej. Det är ett företag som vi anlitat som byggde åt oss. Fönster och dörrar kommer från skånska byggvaror det är englas fönster o ingen uppvärmning men tak o väggar är isolerade o golvet under
N Nellynk skrev:
Vi byggde isolerat uterum i somras. Tycker inte det vart så isolerat. Det ha läckt in vatten på några ställen och nu när det har varit kallt ser jag massa is på fönstret på insidan är detta normalt?? Vad göra nu. Som tur är la vi ingen matta pga er läckte in vatten vid regn men detta kan ju inte va bra
Blir is av kondensen. Om ni haft isolerglas och några plusgrader hade ni sluppit detta
 
R
N Nellynk skrev:
Hej. Det är ett företag som vi anlitat som byggde åt oss. Fönster och dörrar kommer från skånska byggvaror det är englas fönster o ingen uppvärmning men tak o väggar är isolerade o golvet under
Varför isolerade ni resten men snålade på glasen?

Ni hade likaväl kunnat skippa resten av isoleringen med när ni valde enkelglas.

har företaget ordnat läckorna?
Is på rutorna=fuktig luft som möter iskalla fönster
 
Ja för att det blev fel när jag fick min leverans så för att få allt klart så stressade hantverkare med att du hinner inte byta för då vet jag inte när jag hinner montera. Därav glasen
Nej dem ska komma tillbaka när det blir bättre väder så hela bygget var helt i onödan för enligt mig är inget klart då jag inte kan använda rummet ändå för att det är så kallt
 
Men hur ska det bli varmt utan uppvärmning?
 
N Nellynk skrev:
Ja för att det blev fel när jag fick min leverans så för att få allt klart så stressade hantverkare med att du hinner inte byta för då vet jag inte när jag hinner montera. Därav glasen
Nej dem ska komma tillbaka när det blir bättre väder så hela bygget var helt i onödan för enligt mig är inget klart då jag inte kan använda rummet ändå för att det är så kallt
Vem beställde glasen, du eller hantverkaren?

Oavsett om du har isolering och isolerglas i uterummet kommer det aldrig att bli varmt om du inte värmer upp det
 
Det är inte så att du ibland låter dörren till uterummet stå öppen så att varm innelift kommer in i uterummet?

Finns förresten någon ventilation?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.