Är det nån som har erfarenhet av Dalahus? Både bra o dålig kritik emotses. Det varka vara ett bra hus.
 
Lyfter en gammal tråd då jag också är intresserad av dem. Ingen som har något att berätta? Snälla!
 
hej Ella

Har du träffat säljaren i Linköping? Vilket av deras hus är ni intresserade av? Skall ni bygga i Rimforsa eller var? Hoppas du får mer svar än jag fick ;)
 
Jag träffade honom för ett antal år sedan när han sålde Boro-hus :). Nu har jag pratat med honom och han ska maila mig en produktionskostnadskalkyl på Linghed resp Rättvik. Det är bara för att jag vill veta prisbilden, vi har ju egen planlösning och vet ganska så exakt vad vi vill ha. Planen är att ta fram ett offterunderlag och skicka detta till ett fåtal intressanta (och intresserade!) leverantörer. De kommer då att få veta att de är en av tre eller en av fem eller vad det nu blir, för att de ska finna det mödan värt att anstränga sig lite ;).

Myresjöhus ringde jag till i förrgår och då satt säljaren i möte och skulle återkomma. Han har inte ringt än, så dem behöver vi inte fundera mer på...

Rimforsa är det ja!
 
Hej

Är intresserad av vad ni fått för priser på husen från Dalahus. Vore kanon om ni ville posta dem i denna tråd.
 
Proton skrev:
Hej

Är intresserad av vad ni fått för priser på husen från Dalahus. Vore kanon om ni ville posta dem i denna tråd.
Tyvärr har jag inte hört ett ljud från honom... Så de är nog borta från listan på intresserade hustillverkare :(. Det är förskräckligt vad man får ligga på säljarna i den här branchen. Även Myresjöhus (Linköping) har rensat bort sig själva genom att inte ringa upp som utlovat (han skulle ringa upp efter ett kundmöte som nu har varat i snart två veckor...). Nu har vi en tomt, men det verkar inte vara många som är intresserade av att bygga åt oss :confused:.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.