Hej! Jag tänkte byta ut några ventiler till elementen. Dock vet jag inte vilka som är rätt ersättare? Pratat med en VVS’are men han var inte säker heller.

Jag vet inte om jag har en eller två-koppel? Det verkar som att det är AGA MMA nånting (?) då det står MMA på ett av rören.

Här kommer några bilder på gamla ventilen bortplockad, samt termostat och rör.

Termostatventil för element med texten MMA på sidan, bortplockad och placerad på en mörk yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Upplockad gammal ventil för element på en smutsig betongyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Upplockad gammal ventil ligger på ett smutsigt golv, troligen till ett värmeelement.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bortplockad gammal ventil och exponerat rör anslutet till en radiator, märkt med MMA.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Element med borttagen ventil och exponerat rör, termostathuvud och texten MMA på röret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tycker ”MMA Insats NIA” med artnr 4805645 ser rätt ut, men vill få det bekräftat från någon som vet om det stämmer för mitt system?
 
Johhhan
Jag tycker det ser ut som ett 1-rörskoppel från AGA/Thermopanel, och jag gissar att AGA-termostaten är märkt "STD". MMA:s utbytesinsats NIA ska passa, som sagt, och då kombineras med termostaten Evosense 0-28˚C.
 
sitter där röd tejp på röret skall det vara enrörssystem
 
Johhhan Johhhan skrev:
Jag tycker det ser ut som ett 1-rörskoppel från AGA/Thermopanel, och jag gissar att AGA-termostaten är märkt "STD". MMA:s utbytesinsats NIA ska passa, som sagt, och då kombineras med termostaten Evosense 0-28˚C.
Då är vi två, tack! Försökte hitta märkning på AGA termostaten men stod bara AGA på den. Men med lite Google så verkar det vara en ”STD” som du skriver.
 
T tergo skrev:
sitter där röd tejp på röret skall det vara enrörssystem
Uppfattade det också så! (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.