Jag har idag ett garage som är isolerat men ingen värme källa i garaget. Nu när vintern kommer skulle jag vilja kunna ha ca 10 grader där inne.
Idag blir det väldigt blött och mycket kondens på insidan porten när jag kör in och ur bilen.
Jag står och funderar på om jag skall sätta in en LLVP där eller sätta in en vattenburen fläktkonvektor som ansluts till husets befintliga värmesystem (fjärrvärme)

En fördel jag ser med LLVP är att dom har en avfuktnings funktion också.

Några tips eller råd hur jag skall tänka?
Har köpt huset för ca 1 år sen och förra ägaren hade inte bilen i garaget och nyttjade det som förråd
 
Skulle satt en fläktkonvektor
 
Jag hade nog valt att koppla in mig på fjärrvärmen om det inte rör sig om en massa rördragning.
Har du straffavgift för varm retur så kan det vara bra ekonomiskt också.

Är garaget fristående så hade jag valt en llvp direkt.
 
  • Gilla
surris
  • Laddar…
Observera att avfuktningsfunktionen är till för tropikerna där det är varmt och fuktigt på samma gång och luftvärmepumpen kan avfukta genom att köra kyla i perioder. Sedan låter man temperaturen stiga till inställd nivå igen. I Sverige behövs en separat avfuktare om man inte höjer värmen och ventilationen.
 
L Lutte skrev:
Jag hade nog valt att koppla in mig på fjärrvärmen om det inte rör sig om en massa rördragning.
Har du straffavgift för varm retur så kan det vara bra ekonomiskt också.

Är garaget fristående så hade jag valt en llvp direkt.
L Lutte skrev:
Jag hade nog valt att koppla in mig på fjärrvärmen om det inte rör sig om en massa rördragning.
Har du straffavgift för varm retur så kan det vara bra ekonomiskt också.

Är garaget fristående så hade jag valt en llvp direkt.
Garaget sitter ihop med huset. Och det blir nog att koppla element på fjärrvärmen i garaget. Skall ändå sätta upp ett element i rum i huset som är vägg i vägg med garaget
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.