Jag ska sätta upp en taklampa uppe i nocken på vårt sovrum. Är det någon som har ett bra förlag på montering. Det sitter panel i taket och reglarna bakom går inte exakt hela vägen upp. Dessutom vill jag montera taklampan exakt i mitten mellan två takbjälkar och där sitter ingen regel bakom. Det vore bra med en krok på en vinkel som går att skruva i båda sidorna eller liknande. Uttagen sitter en liten bit ner men lampan tänker jag hänga ända uppe i nocken.

Sovrum med vitt paneltak och synliga träbjälkar där en kund vill montera en taklampa i nocken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ama3282 ama3282 skrev:
Jag ska sätta upp en taklampa uppe i nocken på vårt sovrum. Är det någon som har ett bra förlag på montering. Det sitter panel i taket och reglarna bakom går inte exakt hela vägen upp. Dessutom vill jag montera taklampan exakt i mitten mellan två takbjälkar och där sitter ingen regel bakom. Det vore bra med en krok på en vinkel som går att skruva i båda sidorna eller liknande. Uttagen sitter en liten bit ner men lampan tänker jag hänga ända uppe i nocken.

[bild]
En liten triangel av vitmålad trä. Den kan t.o.m. göras rund i delen som pekar nedåt så den passar takkoppen (om nu lampan har en sådan) Storleken anpassas till där det går att skriva i sidorna.
 
Har samma problem med takvinkel på 54 grader. Finns det inte någon färdig monteringsplatta för detta ändamål? Tips på sökord för sådan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.