MrJay
En funktion att ”koppla loss” oönskade följare vore trevligt.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Om det är nån tröst går det nu inte att börja följa dig.
Hoppas det löser sig för dig!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
MrJay MrJay skrev:
En funktion att ”koppla loss” oönskade följare vore trevligt.
Kan du inte bara be dem sluta?
 
MrJay
Maskintok skrev:
Kan du inte bara be dem sluta?
Funktionen/feature jag är ute efter är tänkt till att kunna användas av alla som inte vill ha oönskade följare.

I mitt fall är det en specifik följare som loggar in 1ggr i veckan, har aldrig skrivit ett inlägg eller på något sätt engagerat sig i forumet samt svarar inte på direkta frågor. Det framgår som kontot bara är skapat för att kunna spionera på en, rätt creepy.
 
Vad innebär det att följa någon? Man får säkert påminnelser om aktiviteter och liknande, men kan man se något mer än vem som helst kan se genom att söka?
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
MrJay
Hep Hep skrev:
Vad innebär det att följa någon? Man får säkert påminnelser om aktiviteter och liknande, men kan man se något mer än vem som helst kan se genom att söka?
Bra fråga, vetifan. Följer inte folk själv liksom ;)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
janwide
Det är antagligen bara någon som tycker det är kul att läsa på forat. Om den valt att följa dej är det nog för att du skriver bra saker som intresserar. Vad är du orolig för ska hända?
 
  • Gilla
Hasse C
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
En funktion att ”koppla loss” oönskade följare vore trevligt.
En antagligen korkad fråga men vad innebär en följare och varför vill man koppla bort en sådan?
 
MrJay
janwide janwide skrev:
Det är antagligen bara någon som tycker det är kul att läsa på forat. Om den valt att följa dej är det nog för att du skriver bra saker som intresserar. Vad är du orolig för ska hända?
Det hade antagligen känts så om det inte var ett skumt konto (se inlägg ovan). Jag är personligen inte orolig för något då jag står för det jag skriver men man skall väl kunna ta bort någon man inte vill ha som följare?
 
MrJay
Alfredo Alfredo skrev:
En antagligen korkad fråga men vad innebär en följare och varför vill man koppla bort en sådan?
Jag tolkar det som att det är någon som får notifikationer så fort man interagerar med forumet, hoppas @Marlen Eskilsson kan förklara mer ingående.
 
MrJay MrJay skrev:
Jag tolkar det som att det är någon som får notifikationer så fort man interagerar med forumet, hoppas @Marlen Eskilsson kan förklara mer ingående.
Jag gissar att aktivitet från konton du följer dyker upp under bevakningar -> följer.
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Det kvittar ju om någon är följare eller inte. Alla kan läsa det du skriver på ett öppet forum. Det är ju lätt att söka på användarnamn även utan att vara följare.
 
redarn redarn skrev:
Jag gissar att aktivitet från konton du följer dyker upp under bevakningar -> följer.
Så är det säkert. Helt missat denna "meny". Tack.
 
  • Gilla
redarn
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
men man skall väl kunna ta bort någon man inte vill ha som följare?
Det kanske man borde kunna men vad hjälper det? Skriver man något på ett forum som Byggahus får man väl acceptera att precis vem som helst från var som helst med vilka syften som helst, kan läsa det man skriver och "följa" ens aktivitet på forumet?

Ska jag gissa så handlar detta inte om någon "stalker" utan en sällananvändare av forumet som vid något tillfälle läste något du skrivit, tyckte det var bra och klickade på "följ" (eller vad man nu gör).
 
MrJay
Nåja… jag börjar själv tro att en sådan funktion kanske inte hjälper så mycket då forumet i dagsläget ändå visar så pass mycket information om dess användare att inte är en konst att följa någon manuellt om man så ville :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.