Ska ha tigersåg för rivning av badrum, väggar, ta bort fönster, ja även timmer till viss del (om det inte får bli motorsåg på dom delarna).

Jag vill ha tips på tillräckligt bra tigersåg som funkar, men jag behöver inte the top of the line. Samtidigt vill jag inte köpa något som ”inte räcker till”, som säljs om något år för att ersättas av något dyrare och bättre.

det handlar i grund och botten om att jag inte har jättemycket erfarenhet av tigersågar, och inte vet vad man får när man köper något för 500, 1500 eller 4990 kr. Jag orkar inte göra erfarenhetsresan, utan vill ha tips av er som har koll! :)
 
Bosch blå gsa 1100 är en bra tigersåg som är nätdriven. Finns på amazon för en tusing
 
Jag har en av Makitas billigaste nätdrivna modeller och den har funkat bra bl.a. till att kapa upp en altan i smådelar. Har för mig att den kostade strax under 1500:-.
 
Jag köpte en på Harald Nyborg för 299, och i ärlighetens namn kände jag aldrig behovet av att byta upp mig under 5 års husrenoverande. Hade jag använt den professionellt är det en annan sak, men det finns många elverktyg jag hellre skulle lägga de pengarna på.

Edit: ska du använda den till timmer är det nog en annan sak, eller om du vill ha en batteridriven.
 
Duger jättebra med en billig variant.. Det är blanden som gör jobbet köp 1 pack med 5strivningsblad med carbide =) dom biliga har dålig vibratons dämpning. körde länge med en Blackstone 230v och man hade parkinson efter kapat 26st M24 bultar med den engång
 
Tack för alla svar! Sista frågorna, passar alla sågblad alla maskiner?
Och, kan jag sätta hur långt blad som helst på vilken maskin som helst?
 
min bosch blå tigersåg kostade strax under 900 på kampanj på amazon. det är bara nån hundring mer än de billigaste och då får man ändå en maskin som är betydligt bättre än de billigaste skiten,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.