T
Hade lite problem med min fogskumspistol tidigare. Så jag köpte en ny.
Satte på flaskan och skulle foga runt ett fönster.
Han bara foga ena kortsidan förens det bara börja pysa ut fog i minimal längd. Fattar ingenting. Inget kan ju ha hunnit torka :thinking:

Tog en annan fogskumsflaska och körde med vanliga pipen. Den funkade bra med nya pipen.
Använde den sen inte på en timme. Bytte till ny pip. Men då funkade den inte. Pös bara lite lätt ur den.

Vad gör jag för fel?
 
Fogskum och fönster brukar inte vara rekommenderat. Men det låter som att det torkar och sätter igen någonstans. Är du säker på att det inte torkar i pipen eller vid mynningen ?
 
T
Det är fogskum som är avsett för fönster och dörrar.

Nej det borde inte kunna torka när jag knappt har något uppehåll när jag fogar (tänker på pistolen nu).
 
Jag köpte en gång ett skum som man var tvungen att håll upp och ned, testa
 
MrJay
Rengöringsvätska + flaskan upp och ner.
 
Jag brukar lämna "pipen" på och sen byta till en ny om jag inte använder hela flaskan på samma gång. Brukar finnas lösa pipar att köpa för någon krona st
 
Flaskan ska skakas lite lätt innan och sen hållas upponer.
Har använt Illbruck och byggmax fogskum och väntar man någon minut efter att man sprutat lite så klibbar det ihop i röret/munstycket.
Aceton funkar mot helt ny fogskum. När det torkat är det mekaniskt borttagning som gäller.
Planera arbete, ha handskar, och arbeta väl ventilerat.
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
P
Hade samma problem när jag fogskummade iförra veckan, men insåg sen att det va för kallt ute för vanlig fogskum, så jag bytte till vinterskum och då va det inga problem(y):)
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
T
leby leby skrev:
Jag köpte en gång ett skum som man var tvungen att håll upp och ned, testa
När man använder pistol är burken upp och ner.
 
  • Gilla
leby
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Hade lite problem med min fogskumspistol tidigare. Så jag köpte en ny.
Satte på flaskan och skulle foga runt ett fönster.
Han bara foga ena kortsidan förens det bara börja pysa ut fog i minimal längd. Fattar ingenting. Inget kan ju ha hunnit torka :thinking:

Tog en annan fogskumsflaska och körde med vanliga pipen. Den funkade bra med nya pipen.
Använde den sen inte på en timme. Bytte till ny pip. Men då funkade den inte. Pös bara lite lätt ur den.

Vad gör jag för fel?
Jag har råkat ut för fogskum som varit kass. Om de varit för gamla eller frusit eller nåt annat vet jag inte, men det kom alltså inte ut något skum ur dem. Så det kanske är dina burkar som det är fel på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.